ALARM - LET OP - SUPERTIP!
Het komt niet vaak voor dat ik zo enorm enthousiast ben over iets van oom Ali , als nu over het volgende. Ik kocht het in de "3 dingen voor 1,88 €" actie, wel voor 2,85 € meen ik, maar dat is nog een schijntje.
Het is een endoscoop camera. Deze versie heeft 1 m kabellengte, maar tegen meerprijs is ook 1,5 m en 2 m te koop.
Grandioos... Koop er het beste eentje zoals deze, met verloopjes naar micro-USB, gewoon USB en USB-C. Let ook op waarvoor het geschikt is. Deze is voor Android, en kon ik direct in mijn smartphone steken, en het werkt prima!
Ik kocht het, met het idee om het (voor dat bedrag) gewoon in een BOB tasje te stoppen, altijd handig.
Het is klein, en geeft de mogelijkheid om onderweg, van onder een putdeksel, gras-plag of vanuit de tent
ongemerkt de omgeving te bespieden...
En natuurlijk, om overal in te kijken want het is maar 5,5 mm in diameter.
Ooit afgevraagd hoe het gebit er van binnenuit uitziet? Steek het ding er in en alsmaar doorsteken, tot het tegen de tanden tikt!
Gekheid natuurlijk, maar er is heel veel mogelijk.
WAAROM IK NU ZO SUPER ENTHOUSIAST BEN?
Omdat ik mij realiseer dat niet alleen mijn schoonvader al aardig op leeftijd is, maar enkele dierbare prepvrienden ook, of bijna.
En ik merk, dat dit toch wel het ultieme hulpmiddel is om kleine lettertjes maar ook de krant te lezen voor wat oudere ogen.
Weg met de leesloupe! Leg de smartphone voor je neer, en met het camera'tje als een pen in de hand, lees je moeiteloos de allerkleinste lettertjes. Door het eventueel in een android tablet te steken, wordt dat al helemaal een feest.
Dat het scherm van de smartphone of tablet stil ligt, maakt ook dat het lezen veel minder inspannend is. Je hand doet simpel het werk en de ogen relaxen.
De voorpret om het straks m'n schoonvader te geven, maar ook dat jullie er vast plezier van zullen hebben, maakt vandaag m'n dag!
De normale prijs is dus hoger zoals hieronder te zien is, nog een schijntje, maar kijken of het nog in de aanbieding is, loont... Doen!
Hier even een foto, via die camera gemaakt, van toch wel heeeele kleine lettertjes in de gebruiksaanwijzing. Het camera'tje is natuurlijk moeiteloos te verdraaien zodat je rechte tekst ziet. Hoe? Nou, draai het dingetje net zoals nu jouw hoofd
Er zijn er natuurlijk ook te koop die met USB direct in een computer kunnen, en dan wordt het lezen op dat beeldscherm.
naschrift: ik las dat deze camera ook direct in een computer kan.