Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nog nooit geprobeerd maar volgens mij is dit een goed merk. Iemand ervaring met deze blikken?
Bar le duc (of een ander merk) lijkt me makkelijker te bewaren (ik denk dat het minder steriel gaat als ik het doe) en kraan water moet je toch ook ergens in doen als je het op wilt slaan? Voor de langere termijn heb je misschien een filter nodig (als het op is).
Ik heb al vele jaren een vooraadje water in PET flessen als eerste noodvoorraad. Voordeel is de hygienische verpakking waardoor je het in vrij kleine hoeveelheden kunt verdelen en transporteren.
Ik heb al vele jaren een vooraadje water in PET flessen als eerste noodvoorraad. Voordeel is de hygienische verpakking waardoor je het in vrij kleine hoeveelheden kunt verdelen en transporteren.
Voor een langdurige noodsituatie is die voorraad geen oplossing maar ik ga er van uit dat je in de eerste dagen wel andere prioriteiten hebt dan met je waterfiltertje aan de slag te gaan, dus daarom deze tijdelijke voorraad.
Nadeel van de PET fles is dat deze een beetje lekt, na 2 jaar "verschrompelen" de flessen een beetje. En sinds enige tijd betaal je ook nog statiegeld voor de flessen, dus daarmee wordt het nog weer duurder.
Met zo'n aanbieding kom je voor dit dure merk uit een dure winkel nog ruim beneden de Aldi prijs uit voor een voorraadje water.
En zo'n waterpak is veel dichter dan een PET en stapelt ook nog eens makkelijker.
Ik heb daarom mijn watervoorraad aangevuld met een aantal van deze pakken.
Ik heb die pakken ook gehad, 2 liter maar na 5 a 6 jaar vergaat het pak. Zowel staand als liggend opgeslagen maakte geen verschil.
Als ik ze weer opsla doe ik een extra bak onder of in een plastic tas.
Een slimme prepper rouleert zijn/haar voorraad.
Een kartonnen verpakking 5 jaar laten staan is vragen om problemen.
Dus jullie hebben geen probleem maar je gaat er wel wat aan doen???Die ervaring hebben wij niet met onze pakken Bar-Le-Duc 2L maar ga er nu zeker wat aan doen, bedankt voor de tip @joepmeloen .