• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Aanbiedingen supermarkt

Vanaf maandag bij de Aldi:

IMG_6277.jpeg

Nog nooit geprobeerd maar volgens mij is dit een goed merk. Iemand ervaring met deze blikken?

IMG_6279.jpeg

Geen idee of dit echte honing is of gemengd met suikerwater. Google levert niks op. Ik ga er vanuit dat dit rotzooi is.

IMG_6280.jpeg

Laatst bewerkt:
Nog nooit geprobeerd maar volgens mij is dit een goed merk. Iemand ervaring met deze blikken?

Ik zou die asperges vergeten want dat is veel te duur voor wat het gaat opleveren aan voedingsstoffen en/of smaak

Echter is dat stoofvlees van courtjens echt heel lekker. Ik heb altijd een paar blikken in Spanje liggen voor als we ooit vast komen te zitten. (wat vorige jaar diverse malen is gebeurd) En dan is gekookte rijst met stoofvlees een koningsmaaltijd.
Ik kan het iedereen aanbevelen. Ik snap dat als je puur kijkt naar prijs/gewicht of prijs/eiwitten je goedkoper uit kan komen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je na 12 keer een blik tonijn ook wel eens iets anders zou willen eten.
Hou er ook rekening mee dat het vleesgehalte rond de 35% zal zitten. En dat klinkt treurig, maar die saus is alsnog prima te doen met rijst/aardappelen/pasta/friet/brood.

Bar le duc (of een ander merk) lijkt me makkelijker te bewaren (ik denk dat het minder steriel gaat als ik het doe) en kraan water moet je toch ook ergens in doen als je het op wilt slaan? Voor de langere termijn heb je misschien een filter nodig (als het op is).

Bar le duc (of een ander merk) lijkt me makkelijker te bewaren (ik denk dat het minder steriel gaat als ik het doe) en kraan water moet je toch ook ergens in doen als je het op wilt slaan? Voor de langere termijn heb je misschien een filter nodig (als het op is).

Mij lijkt dat er geen zodanige dreiging van watertekort is, dat we een gefilterde wateropslag niet zo nu en dan kunnen verversen. Om het langer houdbaar te maken kan je 3 druppels chloorbleek per liter water toevoegen voor desinfectie.

Op een koele en donkere plaats opgeslagen blijft het dan jarenlang goed.
Van Bar-le-Duc ben ik niet zeker of het tenminste net zo lang houdbaar is.

Bekijk bijlage 28412

Bij de AH. 6x 2 Liter. Zijn goed stapelbaar
Ik heb al vele jaren een vooraadje water in PET flessen als eerste noodvoorraad. Voordeel is de hygienische verpakking waardoor je het in vrij kleine hoeveelheden kunt verdelen en transporteren.
Voor een langdurige noodsituatie is die voorraad geen oplossing maar ik ga er van uit dat je in de eerste dagen wel andere prioriteiten hebt dan met je waterfiltertje aan de slag te gaan, dus daarom deze tijdelijke voorraad.

Nadeel van de PET fles is dat deze een beetje lekt, na 2 jaar "verschrompelen" de flessen een beetje. En sinds enige tijd betaal je ook nog statiegeld voor de flessen, dus daarmee wordt het nog weer duurder.
Met zo'n aanbieding kom je voor dit dure merk uit een dure winkel nog ruim beneden de Aldi prijs uit voor een voorraadje water.
En zo'n waterpak is veel dichter dan een PET en stapelt ook nog eens makkelijker.
Ik heb daarom mijn watervoorraad aangevuld met een aantal van deze pakken.

Laatst bewerkt:

We hebben net weer een blikje gerookte makreelfilets in tomaten fijn geprakt en als broodbeleg gebruikt, heerlijk.
Wel jammer dat we als consument steeds minder waar krijgen voor ons geld, vroeger was een blikje groter en echt vol met vis.

We zijn ook naar een grote chinezen toko geweest hebben twee grotere blikjes met vis gekocht maar dat was ontzetten bitter en hebben het weg gegooid.

Bedankt voor je tips beste @Lasagnacat

Ik heb al vele jaren een vooraadje water in PET flessen als eerste noodvoorraad. Voordeel is de hygienische verpakking waardoor je het in vrij kleine hoeveelheden kunt verdelen en transporteren.
Voor een langdurige noodsituatie is die voorraad geen oplossing maar ik ga er van uit dat je in de eerste dagen wel andere prioriteiten hebt dan met je waterfiltertje aan de slag te gaan, dus daarom deze tijdelijke voorraad.

Nadeel van de PET fles is dat deze een beetje lekt, na 2 jaar "verschrompelen" de flessen een beetje. En sinds enige tijd betaal je ook nog statiegeld voor de flessen, dus daarmee wordt het nog weer duurder.
Met zo'n aanbieding kom je voor dit dure merk uit een dure winkel nog ruim beneden de Aldi prijs uit voor een voorraadje water.
En zo'n waterpak is veel dichter dan een PET en stapelt ook nog eens makkelijker.
Ik heb daarom mijn watervoorraad aangevuld met een aantal van deze pakken.

Ik heb die pakken ook gehad, 2 liter maar na 5 a 6 jaar vergaat het pak. Zowel staand als liggend opgeslagen maakte geen verschil.
Als ik ze weer opsla doe ik een extra bak onder of in een plastic tas.

Ik heb die pakken ook gehad, 2 liter maar na 5 a 6 jaar vergaat het pak. Zowel staand als liggend opgeslagen maakte geen verschil.
Als ik ze weer opsla doe ik een extra bak onder of in een plastic tas.

Die ervaring hebben wij niet met onze pakken Bar-Le-Duc 2L maar ga er nu zeker wat aan doen, bedankt voor de tip @joepmeloen .

Een slimme prepper neemt maatregelen bij een ervarings tip van een mede prepper.

Terug
Bovenaan