F
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@frans81 binnenkort:
Frans81 schoenmakerij, waar andere schoenmakers een steekje laten vallen of los hebben zitten
Bij mij geen steken los letterlijk dan. Maar mijn draad dat steeds breekt bij de naald. Ook al een naald gebroken .
Af gelopen maand nog mee genaaid en alles ging vlot. Nu deze middag een uur zitten klooien. Na het voederen van mens en dier hier ga ik verder.
Het is begonnen met mijn voet te verzestellen. Andere draad op de spoel gedaan. Proberen bij te stellen volgens jou uitleg.
En ik wil een andere draag riem aan een militaire tas naaien.
Beste @frans81 is het ook raadzaam betere olie te gebruiken, door de jaren heen is er een goede inhaalslag gemaakt op Olie gebied, als je alleen al bekijkt op het gebied van motorolieen.Timing probleem?
Het tijdstip dat naald en onderdraad elkaar moeten knuffelen staat niet goed .
Of er zit rotzooi in de kop waar alles samenkomt . Ophoping van uitgeharde oliën en stof enz enz
Het kan ook zomaar slijtage zijn !
Daar kom je alleen achter door het een na het ander te testen en weg strepen.
Vaak moet een machine echt uit elkaar .
Hoe dan ook kom je ergens uit .
Inwendige reiniging bij zulks oudjes is noodzakelijk .
Beste @frans81 is het ook raadzaam betere olie te gebruiken, door de jaren heen is er een goede inhaalslag gemaakt op Olie gebied, als je alleen al bekijkt op het gebied van motorolieen.
Omdat ik toch nog even langs moest bij mijn moeder om te voederen mijn probleem van mijn draad breken voorgelegd.
Zonder ooit mijn machine gezien te hebben wist mijn moeder gelijk 3 mogelijke problemen.
A) naald zit verkeerd. B) draad spanning klopt niet. C) de zuiger waar de naald op zit loopt te stug.
Thuis gekomen en alle drie de problemen aangepakt. En ze loopt als een trein. Nou ja een klein treintje.
Door enkele canvas naait zo nu mooi. Maar door drie stuks lukt het nog niet. Het is als of de naald terplaatse blijft trappelen.
Klop het grondig schoon maken is een prioritijd, dan de beste Olie, dan zit je voor jaren goed, en verminder je storingen en slijtage.Ben ik mij natuurlijk bewust van !
Maar dat heeft pas zin als het hele ding gereinigd is en alle olie gaatjes derhalve open kanaaltjes zijn .
Eerst reinigen en dan heeft goede olie pas nut .
Vroeger reinigde men deze machines met Petroleum. En dan een zuivere olie waar nodig .
Ook machine vet op sommige plekken .
Oa tandwielkransen . En spiebanen waar rollager door loopt .
Morgen een nieuwe poging. Anders probeer ik de junker.
Mooie aanschaf man, proficiat!