Ik geloof zeker in acupunctuur.
Heb het een verschillende keren mogen aanschouwen. Zelf heb ik ook accupressuurboeken, twee voor artsen.
Een aantal keren met verrassend cusses toe gepast, ook vaak tegen de hik, ook bij baby's dat werk trouwens heel snel.
Ook hebben wij een electroaccupuntuur apparaatje met accupuntuur punt herkenning, die heb ik nog niet zovaak gebruikt, daar kan ik dus weinig over vertellen.
Ik zou er meer tijd aan moeten besteden om meer vaardigheid te verkrijgen, het liefs zou ik een goede cursus willen volgen, om ook kundig accupuntuur tot te kunnen passen, dan gaat er echt een hele andere wereld open.
En de spullen zijn zo gering en licht dat ze makkelijk in de BOB mee genomen kan worden.
Zou je bvb een wereldreis willen maken kan je onderweg je geld er mee verdienen, het hoeft niet altijd met naalden, accupressuur werkt vaak ook goed.
Trouwens bang voor naalden hoeft niet je kan ook de te behandelende de pijnzones uitschakelen.
Zelfs operaties worden zo vaak verricht zeker China en Japan waar het heel gebruikelijk is.
Jaren terug hebben de Tv kijkers openhartoperatie's kunnen bekijken, geheel verdooft door accupuntuur,
af en toe werd ondertussen gewoon met de patiënte gesproken.
Ja,,,,, het lichaam zit ingenieus in elkaar.
Alternatieve geneeswijzen hebben al jaren mijn belangstelling.
Zelf heb ik mij een beetje verdiept in Acupressuur en heb daar mee verrassende resultaten gehad, het werkt dus echt.
Ik ga dus niet beschrijven wat de resultaten waren omdat er dan cynisch gereageerd kan worden.
Een Acupressuur opleiding is een uitdaging voor mij, maar dan zou ik het wel heel goed kunnen doen, ander heeft het voor mij geen zien.