martin
Mankinds only hope
Jaren terug hebben de Tv kijkers openhartoperatie's kunnen bekijken, geheel verdooft door accupuntuur,
af en toe werd ondertussen gewoon met de patiënte gesproken.
Ja,,,,, het lichaam zit ingenieus in elkaar.
Het blijft me verbazen dat iets wat in 2007 reeds ontkracht is toch nog voor waarheid gezien wordt
En er zijn talloze mensen die fluoride afzweren
En als je vraag waarom ze dat doen dan is het vaak zo dat ze het verschil tussen fluor en fluoride niet zo goed weten en/of een vaag artikel hebben gelezen over de bijwerking van fluoride.
Dat overmatig gebruik van fluoride ongezond is dat is een feit. Maar het is ook nooit de bedoeling geweest om dagelijks 1 tube tandpasta op te eten ipv ermee te poetsen.
(ok, ik overdrijf een beetje, maar dat doet de "anti fluoride beweging" ook.)
Is reeds beantwoord door @sterredag.Welk verschil zit er dan tussen kruidengeneeskunde en homeopathie ?
Ik had het bewust over "klassieke homeopathie" omdat je dit niet kan vergelijken met de "homeopathische zalfjes" die eigenlijk niks met homeopathie te maken hebben.
Alfred Vogel heeft (toen nog onder de naam dr vogel, maar dat mag niet meer) er indirect voor gezorgd (eigenlijk was het zijn marketingafdeling) dat kruidengeneeskunde ten onrechte homeopathie werd genoemd.
Zelf ben ik helemaal gek van kruiden. Zowel voor het gebruik in de keuken als het inzetten als "alternatief geneesmiddel"
Maar ook ik zie dat niet als alternatief maar gewoon als een prima aanvulling op de reguliere geneeskunde.