V
Verwijderd lid 423
Gast
Er is nog geen CE markering van toepassing op dingen zoals messen, dus "CE-keuringen" zijn daarvoor niet relevant.Een origineel merk moet tal van vergunningen betalen om te kunnen bewijzen dat hun product veilig is. Denk als ander voorbeeld betreft CE keuringen.
Hier is een overzicht te vinden van waar inmiddels wel CE markering voor bestaat.
https://www.rvo.nl/onderwerpen/inte...tgeving/ce-markering/overzicht-ce-richtlijnen
Overigens, wel aardig om te weten: Een CE-markering is een eigen verklaring van de fabrikant. Zie je ergens CE op staan dan heeft de fabrikant zelf daarmee aangegeven dat zijn product aan de (dan bestaande) regelgeving voor CE-markering voldoet. Er worden geen "CE-certificaten" afgegeven door derden, behalve dan zelfbedachte misschien. CE-keuringen zijn ook niet gebruikelijk, tenzij op verzoek van de producent zelf.
Ik waag dat te betwijfelen. Die kosten zullen niet noemenswaardig hoger liggen dan die van een goede Chinese "clone", behoudens misschien de loonkosten in Taiwan. De productietechnieken zijn immers hetzelfde, en een beetje meer Cr of Mo in zo'n friemeltje staal is eerder dubbeltjeswerk. En vergis je niet in die Chinees, die hamert niet op een afgeragd aambeeldje onder een golfplaten dakje. Maar heeft modern productiegereedschap, en produceert daarop volop en efficiënt. Het zal daar niet zelden gaan om "parallel productie", naast productie in opdracht van grote merken. Loonkosten...tja, die liggen in China vast lager dan hier... Kopen we meer Chinese messen dan kan men daar ook betere lonen gaan betalen, en valt het verschil vanzelf wegeen RAT 1 folder zal ongeveer een 15 euro kosten aan materiaal, snijden, frees en montagekosten...
"...En die willen nu eenmaal maximum winst..."Echter een bedrijf dat wil overleven moet ongeveer 4 keer de kostprijs als adviesprijs dat is meestal los van de werkuren die erin zitten betreft onderzoek, testing, eventueel verbeteren, terug testen, vergunningen aanvragen,... de marge van de wholesale en de retail zitten hier mee in verwerkt. en die willen nu eenmaal maximum winst..
Maar ik wil dat nadrukkelijk niet en ik ben toevallig wel de potentiële klant
Ga voor het uiterste en je komt jezelf vanzelf tegen, zou mijn boodschap zijn aan zo'n fabrikant.
Hoe het ook zij, en of men het nu wil of niet, men zal tegen China en consorten moeten opboksen, ook al dringt dat nog niet overal door... We zitten niet (meer) op een eilandje... Bij de middenstand begint het webwinkel-kwartje nu langzaam aan te vallen, maar dat is dan wel rijkelijk (te?) laat. Onze scheepsbouw en veel andere bedrijfstakken ging hen al voor. Wie herinnert zich DAF nog, en de lampen van Philips en zo?
Jet en Frees? Snijmachine bedoel je vast? Jouw vraag kan ook de clone-Chinees haarfijn beantwoorden denk ik.Een bedrijf dat keurig binnen de lijnen wil kleuren heeft gewoonweg meer onkosten... weet je hoeveel mesjes gefabriceerd moeten worden om een waterjet en een cnc waterfrees eruit te hebben?
De Europese wet-en regelgeving is toch wel duidelijk lijkt me. Ook jouw link laat aan duidelijkheid niets over. Dan ben ik toch echt benieuwd welke aparte extra speciale (Belgische?) regeltjes er in zo'n geval tot een boete zouden kunnen leiden... Tenzij er sprake was van doorverkoop of import voor verkoop, door die mensen. Kortom, niet bang laten maken lijkt me...Ik ken ik een paar mensen ken die een deftige boete boven het hoofd hangt op basis van een europese ordening
--> http://www.eccbelgie.be/themas/oneerlijke-praktijken/namaak-en-piraterij/wat-zegt-de-wet
Namaak gekocht zonder het te weten, stuk gegaan, opgestuurd voor garantie en zo ging de bal aan het rollen..
Maar zoals ik zei ieder moet doen wat hij of zij wil echter omdat de grens niet helder zwart/wit is, vind ik het geen goed idee om reclame te maken voor clones op deze site.
Het noemen van die Chinese messen is m.i. informatieverstrekking die tot niets verplicht, en bovendien zijn het geen clones (Een cloon is een identieke kopie van het origineel). Dat men in China soms het (overigens oude) merk erop drukt, is natuurlijk wel jammer, maar dat maakt het nog lang geen clone.
Daar heb ik als consument ook geen schuld aan, en heb ik nog minder een boodschap aan. Liefdadigheid heeft z'n grenzen. Er ligt dan een schone taak bij fabrikanten en overheden, om dat systeem eens te stroomlijnen.Bij inport naar Belgie en Nederland komt daar nog eens een serieuze smak bij door het systeem... Daar treffen de fabrikanten geen schuld aan.
Haha, geen nood: tuig genoeg hier, waar ik mee opgezadeld zit. Ik woon immers in De Randstad3 pony's kunnen niet op tegen Brabants trekpaard als je maar 1 tuigje en zadel hebt...
De kosten van leefonderhoud zijn daar natuurlijk ook iets anders... Ach, de verkoopprijzen zullen daar na verloop van tijd best verder oplopen, met verbetering van de arbeidsomstandigheden en het loon daar, en daar heb ik geen enkele moeite mee (integendeel). Daarvoor moet er al wel iets worden gemaakt en verkocht natuurlijk.Arbeid in Europa is duur en de arbeidsomstandigheden in Azië ... de maker een clone van 15 euro all in moet werken in omstandigheden vergelijkbaar met een kip in een legbatterij en een maandloon bijna gelijk van wat de gemiddelde arbeider hier een dagje voor werkt en kan rekenen op vrij goede arbeidsomstandigheden...
Kwaliteitsstaal importeren? Maar dat spul komt juist daar vandaan... Dit is niet meer het China van vroeger...China is in opmars bezig met kwalitatieve messen te maken dan denk ik bv aan Real Steel knives en Sanrenmu (budget) en WE knives (duurder) deze laatste is ook een hogere prijscategorie omdat kwalitatief staal geïmporteerd moet worden en voor die grondstoffen moet men serieuze invoerrechten betalen.
PEKING (AFN) - De Chinese staalindustrie draaide in maart op volle toeren en produceerde een recordhoeveelheid van 72 milljoen ton. Dat meldde het Chinese nationale statistiekbureau maandag. China is goed voor ongeveer de helft van de wereldwijde productie van staal.
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/28006169/__Staalproductie_China_naar_record__.html
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/28006169/__Staalproductie_China_naar_record__.html