Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Bekijk bijlage 22235 Gisteren was het weer zover.
Het merendeel van de ramen in de honingzolder van mijn twee volkeren die het goed doen waren verzegeld.
Dwz klaar om te oosten. Van de 22 ramen heb ik er 15 geslingerd.
Opbrengst? Een emmer honing of 14 kg.
De honing staat nu in een niet werkende koelkast om te rijpen.
Eind van de week ga ik een paar potjes af vullen en een deel craemhonig maken.
Ik heb dat ook gelezen. Nee ik woon in Vlaanderen op den boeren buiten.Ik hoop voor je, @Flos, dat je niet in Amstedam woont. Daar hebben ze net de oorlog verklaard aan bijenhouders en hun diertjes.
Ik heb er geen verstand van maar dat hoeft ook niet. Amsterdamse Femke en haar groenlinkse vriendjes weten wel wat goed is voor ons allemaal.
waarom dat?Ik hoop voor je, @Flos, dat je niet in Amstedam woont. Daar hebben ze net de oorlog verklaard aan bijenhouders en hun diertjes.
Ik heb er geen verstand van maar dat hoeft ook niet. Amsterdamse Femke en haar groenlinkse vriendjes weten wel wat goed is voor ons allemaal.
Zucht, ik ben helemaal voor het steunen van groen en dieren. Maar men slaat zo door in maatregelen. Juist de balans is zo belangrijk. Dat vergeten ze nu altijd ...@Red in Amsterdam zijn er 6 tot 7 kasten per vierkante kilometer en dat is erg veel. 3 kasten is normaal.
Doordat er zo veel honingbijen zijn verdringen zij de wilde bijen die zo op de rode lijst komen te staan en met uitsterven zijn bedreigd.
De bijen in Amsterdam krijgen de bijnaam MC Donald bijen omdat ze zich ook beginnen voeden met afval met gebrek aan stuifmeel en nectar.