Ook wel van belang te letten op de calcium als je extra magnesium aan je dieet toevoegt, deze beïnvloeden elkaar, vandaar dat ze vaak samen toegediend worden. Als je alleen je magnesium inname verhoogt, dalen je calciumbloedwaarden. Vooral voor vrouwen iets om op te letten.
Dalen je calciumbloedwaarden
Beste
@Ray
Hier moet ik toch even op in haken, jij schijnt de vinger op de juiste plek te hebben gelegd.
Dit kan mede het grote probleem zijn bij mijn vrouw, ik heb al een tijd lang de formule van
@vheeswijk vier keer verhoogt voor dagelijks gebruik.
Toch was de uitslag twee weken geleden slecht, behalve de heupen was het gestel achteruit gegaan, vooral de ruggenwervel waar ook fracturen zitten.
Ik maak van eierenschalen hele fijne poeder maar daar strooit ze een heel klein beetje over het warm eten, nog geen kwart thee lepeltje vol, ha dat doet ze misschien ook omdat ze ziet dat het mij heel veel tijd kost om de velletjes binnen in de schalen te verwijderen met mijn vingers, en de schalen zijn zo ontzetten dun dat je heel heel voorzichtig moet zijn ander gaat de eierenschalen direct kapot en moet je de velletjes van de hele kleine stukjes afhalen, dan ben je al gouw wat uurtjes bezig, en dan nog de stukjes met de vijzel malen tot hele fijne poeder, zodat het niet de Barrett (slokdarm maag aandoening) verergerd.
Ook heeft ze een schildklier wat haast niets meer doet en neemt ze elke dag de
schildkier hormoon Euthyrox 75 mg was eerst 100 mg,
te veel aan hormoon schijnt te zorgen voor botontkalking.
Dus zou ze dan veel meer eierenpoeder moeten in nemen???
Zo ja, hoe veel, en is dat voldoende op moet ze daar bij ook
fosfor in nemen via fosfor in alfalfa kiemen.
Er moet wel een oplossing komen anders gaat het goed mis met haar.
Het ziekenhuis werkt amper mee aan haar gezondheid, het is voor mij ook een ontzettende zorg, want er zijn veel meer dingen aan de hand, het leven is voor haar vrijwel onmogelijk en toch zet ze maar door, maar het druk wel behoorlijk haar plezier in het leven, en ze doet zich veel beter voor dan ze mij verteld bleek wel weer bij de ziekenhuis arts.
@Robert, links en recht bekkenpijn: ook al eens naar je SI gewrichten laten kijken door manueel therapeut ?
Bekken scheefstand kan ook een rol spelen, het schijn ook dat de scheefstand kan worden corrigeert kan worden, in plaats van een schoenzool verhoging om een S-bocht te voorkomen (herstellen) in de ruggenwervel, ik twijfel of dat zo werkt.
Ik ging regelmatig naar een chiroprater a 50euri /5min.,
dat hielp wel maar niet lang.
Nu bij de maueel therapeut (100% vergoed) en ga ik af en toe als ik voel dat eea weer vast gaat zitten.
Plus nu oefeningen meegekregen om niet terug te komen bij hem.
Kan je ons meer vertellen over de oefeningen???
Mijn vrouw heeft waarschijnlijk ook een bekkenscheefstand.
]