Ik zou grotere hoeveelheden meel sowieso eerst invriezen ivm de beroemde beestjes.
mijn meel haalde ik altijd bij de molen in Terwolde tot hij afbrande.
daarna reed ik naar Klarenbeek.
en uit gewoonte deed ik altijd vacuum verpakken in hoeveelheden voor 2 broden.
meer pasten er nooit in de oven.
Als mixer gebruik ik altijd de kitchenaid 6.9 liter heavy duty.
mijn tip…..
doe ijsblokjes bij het deeg want bij mij liep de temperatuur altijd hoger op dan wenselijk voor het gist.
tip 2 is gebruik wat gluten erbij.
tip 3, ik deed altijd een klein deel patent meel erbij Omdat omdat we hier graag volkorenbrood eten maar van puur volkoren meel had ik altijd een iets mindere rijs. Dat verbeter ik met gluten en 10% patentbloem.
dat is mijn manier.
wel zag ik laatste iemand die tbv de stoom een bak met lava steentjes onderin de oven had staan en daar kokend water bij deed voor extra rijs Bij begin van het bak proces.
dat ga ik ook proberen.
mijn meel haalde ik altijd bij de molen in Terwolde tot hij afbrande.
daarna reed ik naar Klarenbeek.
en uit gewoonte deed ik altijd vacuum verpakken in hoeveelheden voor 2 broden.
meer pasten er nooit in de oven.
Als mixer gebruik ik altijd de kitchenaid 6.9 liter heavy duty.
mijn tip…..
doe ijsblokjes bij het deeg want bij mij liep de temperatuur altijd hoger op dan wenselijk voor het gist.
tip 2 is gebruik wat gluten erbij.
tip 3, ik deed altijd een klein deel patent meel erbij Omdat omdat we hier graag volkorenbrood eten maar van puur volkoren meel had ik altijd een iets mindere rijs. Dat verbeter ik met gluten en 10% patentbloem.
dat is mijn manier.
wel zag ik laatste iemand die tbv de stoom een bak met lava steentjes onderin de oven had staan en daar kokend water bij deed voor extra rijs Bij begin van het bak proces.
dat ga ik ook proberen.