Richard434
Prepper goeroe
Toch wel van kogelwerend glas?zegt mijn glazen BOL
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Toch wel van kogelwerend glas?zegt mijn glazen BOL
Genoeg voedsel/water om ruim een maand te overleven. Binnen die maand tracht ik dan mijn BOL te bereiken. Heb ook brandstof opgeslagen just in case.
Dikke middelvinger voor homerun: Hangt af van de situatie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ah dat doe je goed!
Maar wat voor brandstof sla je dan op? Want volgens mij was iig benzine niet op te slaan. Dat heb ik me laten vertellen...
Ik ga voor Bug-In.
Waar ik benieuwd naar ben:
Als je kiest voor BOL in het buitenland, wanneer vertrek je dan?
Want je moet bij een SHTF als één van de eersten reageren anders kom je in de file.
En als normaal 8 uur onderweg bent naar bijv. Zuid-Frankrijk/Spanje, dan kan de situtatie onderweg zo verergeren dat je je BOL nooit kunt bereiken.
Is er hier iemand al eens vertrokken naar zijn BOL omdat hij dacht dat het moment daar was?
Nou oke dan maar.Middelvinger terug!!!!
Maar praat er nou maar niet om heen want de situatie wat ik hierboven heb geschreven. Omschrijft de situatie toch wel goed...
Toen ik mijn reactie schreef was er nog geen scenarioDe scenario is precies zo als hierboven word gezegd...
Dus onrust in de steden. Je kan geen boodschappen gaan doen omdat je geld niks waard is.
En in de kans is er dat er verschillende bendes langs de huizen gaan om spullen te stellen
Toen ik mijn reactie schreef was er nog geen scenario
Maar ook met dat scenario kun je er nog steeds weinig van zeggen. Ik (en de meesten neem ik aan) gaan niet bij het eerste bericht van een SHTF gelijk weg, althans niet bij een val van financiële systemen. Thuis heb je hoe dan ook de beste uitgangspositie, je kent je omgeving en hoogstwaarschijnlijk staan daar ook je meeste spullen. Komen er, waarschijnlijk pas na enkele dagen, gewapende of georganiseerde groepen om je huis leeg te halen, dan is er ook dan nog tijd om weg te gaan.
Daarbij is de situatie in Nederland compleet niet te vergelijken met bijvoorbeeld Amerika. De kans dat een prepper een goedgevulde BOL heeft waar hij op redelijke termijn heen kan en die afgelegen ligt is hier nagenoeg nul. De ruimte is er niet hier dus zal men verder moeten. Een BOL is Spanje, het Oostblok of Duitsland bijvoorbeeld zit je al best snel in de problemen qua bereikbaarheid (heb je bijvoorbeeld voldoende benzine, zijn de wegen nog begaanbaar of zijn juist diezelfde wegen de meest gevaarlijke plekken om op dat moment te zijn?).
Voor ons Nederlanders is in de meeste gevallen een bug-in het meest logische, tenzij je in een SHTF zit die dit niet toelaat (lekke kerncentrale, overstroming, meteoriet inslag of loslopende dinosaurussen bijvoorbeeld). Moet je toch weg, dan is (naar mijn idee) de beste optie om op loopafstand van je woonplek enkele caches te begraven met spullen die je later nodig zou kunnen hebben. Heb je toch een BOL, een stuk bos of een andere plek waar je heen kan dan is dat mooi meegenomen natuurlijk, maar voor de meesten zal dat er niet in zitten. Als het een TEOTWAWKI is dan is er, mits je de eerste dagen/weken weet te overleven, daarna vast voldoende plek om jezelf te kunnen verstoppen of locaties te vinden die je kunnen voorzien van een dak boven je hoofd
Ik denk dat de mensen die een BOL in het buitenland hebben hier wel zeker wel over nagedacht hebben.
Ik denk dat de meeste ook de grote wegen zullen vermijden. En hun plan hebben gebaseerd op de meer binnendoor routes.
Met de vraag: "wanneer vertrek je dan?" hier zit ik ook al een tijdje over na te denken.
En ik heb uiteindelijk de conclusie getrokken dat bij de scenario's waar ik me op voorbereid het wel snel duidelijk word.
Want: Bijv bij een internationale economische crash word het in mijn ogen wel erg snel duidelijk.
Ik zal niet zeggen wanneer ik precies zal gaan vertrekken om de discussies te voorkomen.
Want ik wil wel graag On-Topic blijven.