@wiliam
1.oke
2. Electrische fietsen. Wat een uitvinding. Heb een electrische bakfiets hier staan. 25km per uur. Daar kom je best een heel eind mee
3. Opgesloten zittend terwijl je eigenlijk weg moet, zit nog meer onzekerheid.
4. 25 kilo op je nek is killing. Lees je eens in, in de diverse mogelijkheden tot minimale gear en je haalt er al snel 10 kilo af (je kunt me altijd pm-en voor ervaringen,raad of tips).
Ga je bv met een electrische fiets, dan kun je overige spullen hier uiteraard toch nog goed meenemen
5.daarom ben je hier. Hier kun je je namelijk nu al op voorbereiden.
Waar kook ik op?
Hoe houd ik voedsel vers?
Hoe verzamel ik kwalitatief drinkwater?
Wat zijn alternatieve stroombronnen?etc etc...
6.sterker nog: Na 2 dagen weet je al wel wat je plus en minpunten zijn.
Die pak je aan en inbesteer je in en dan probeer je het weer, want waarom zou je dit niet testen?
Waarom wachten tot SHTF en dan pas tot de ontdekking komen hoe je er voor staat?
Daarom zijn we preppers! Nu al nadenken over hoe we bepaalde situaties kunnen doorstaan.
7.ouderwets monopoly, ganzenbord, een pak kaarten...
Het SAS survivalhandboek is ook een goede voor de bibliotheek..
8.zonder stroomvoorziening zou je in je huis wel eens eerder dood kunnen vriezen dan met een bug out en een warm kampvuur.
Ook bij een bug in kun je investeren in een goede winter slaapzak, wollen dekens, warme kleren, alternatieve stroombromnen voor je electrische kachel of dergelijke.
9.had ik de electrische of gewoon doodnormale simpele fiets al genoemd?
10.jawel dat kan wel. Maar als ik dat hier prijsgeef, dan komen mijn eigen plannen in gevaar.
Denk hier dan ook vooral zelf goed over na want elk probleem heeft een oplossing
11.yup die kans bestaat. Nadenken over persoonlijke beschermingsmiddelen kan dus uiteraard geen kwaad.
12.ja gewoon doen idd!
13.zolang het te doen is, is er kans op overleven...
14.daar komt dan ook mijn kapsones vandaan. Help je graag om ook te beginnen.
15.een SC is vooral leuk om gelijkgestemden te ontmoeten.
16.ja dat is het inderdaad!
17.altijd goed. Cheers mate!
18.never heard of
19.ik zelf zit vlak bij water en vertrouw daar meer op dan hongerige buren die naar mijn vijver staan te kijken.
20.bedenk een plan waarin buren niet je vijanden worden
21.je hebt idd een prachtige post neergezet hahaha...