@Stuudje, haha. Wat zijn ze weer lekker duidelijk bij de Politie.
Wat camouflage betreft doe ik er helemaal niks mee.
Ik probeer m'n uitrusting zo neutraal mogelijk te houden. In de praktijk kmt het er dan vaak op neer dat het zwart wordt.
Dan is het dus een combinatie van burgerkleding met een zwarte tas.
Enkele items zijn in Woodland, zoals de KL Poncho. Al heb ik er gisteren toevallig een zwarte poncho bijgekocht.
Persoonlijk vraag ik me af in hoeverre je wat hebt aan camo. In een SHTF scenario geef je er mee aan dat je mogelijk voorbereid bent.
Dat kan al voldoende zijn voor anderen om verhaal te komen halen. Verder red je het niet alleen met camouflage. Zoals
@Battletanker al (heel goed) aangeeft is licht-, geluid- sporen en afvaldicipline net zo belangrijk.
Neemt niet weg dat ik gek ben op camouflage. Een tijdje geleden heb ik er een (mini)studie van gemaakt en het is een zeer interessant onderwerp. De geschiedenis er van en de werking.
Mijn persoonlijke favoriet is 'Dazzle Camo'. Dit type camouflage werd voornamelijk in WO1 gebruikt op marine schepen.
Maar goed, daar kan ik niet in rond gaan lopen natuurlijk. A-Tacs maakt hele mooie camouflage. Geen idee hoe goed deze is. Het ziet er gewoonweg heel goed uit. Ook de zwarte variant, de LE voor politie en dergelijke, is bijzonder fraai.
Het nieuwe Nederlandse fractalpattern verdiend het ook even genoemd te worden. Ziet er ook erg goed uit.
De digitale varianten ben ik niet zo kapot van. Die kon ik eerst beter waarderen dan tegenwoordig. Al werken ze wel bijzonder goed.