Ray
SHTF Expert
Ouder draadje over Urban Survival (tips o.a.): https://www.preppers-shelter.nl/for...er-wat-nuttige-links-voor-urban-survival.321/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Voor de city dwellers onder ons welke vaak met het ov reizen en dan vooral met de metro: naai kippengaas in je rugtas, bij het uitstappen snijden ze in bodem uit je rugtas en vangen alles op in een andere zak/tas. Ze zijn er zo vandoor.
Een rugzak is geen plastic tasje wat zomaar open snijd. Dat valt nog vies tegen. En als je zo bang bent dat je spullen op die manier gejat worden, dan kan je helemaal je huis niet meer verlaten.
Beste @De Bezorgde Burger ,
Wat is er gebeurd?
Ze zijn je thuis beu ,zetten je buiten, en je rekeningen Zijn leeg.
Je kunt niet naar familie, en toch moet je op vrijdagavond ,
Met bijna geen geld ,het lange paasweekend gaan doorstaan.
Je hebt alleen je cash geld, en EBC. (Is die voorbereid op de stad?)
Dat is al meer dan een Bushcraft weekend.
Want dat bereid ik voor.
En zeg niet “dat is ver gezocht”, been there ,done that.
(Heb gelukkig altijd privérekening gehad in NL)
Motel voor de eerste dagen, en je leeft verder.
Als ik de schuur in de achtertuin inloop, dan pak ik meestal mijn scooter. Mijn edc bestaat uit portomonnee, sleutels, zakmes, zaklampje, aansteker en rookwaar. In de scooter zelf zit standaard een regenponcho, licht gereedschap, een vast mes, touw en een first ais kit.Bij Citycraft is het gewoon een aantal dagen kunnen overleven in een stad.
Bij een SHTF gebeuren geloof ik niet in urban survival.
Er zijn niet veel watertorens meer in Nederland, dus binnen de korste keren gaan ze in de stad dood aan cholera, difterie etc. Riolen, en menselijke uitwerpselen worden dan een probleem.
Vele vergeten, dat in de oorlog het meeste sanitair nog werkte.
Menselijke uitwerpselen, worden ook een probleem op het platte land, als men niet voorbereid is.
Dat gat in de grond, vervuild het grondwater, weghalen gebeurd niet. Je moet dus tonnen, met stront,
voor 2 jaar wegzetten, en dan pas is het geen ziekteverwekker meer.
Je eigen tuin ermee bemesten, zorgt dat je gevaarlijke parasieten in je lijf krijgt.
Maar als jij je afval goed verwerkt, wat doet je buurman?
Bij city craft denk ik eerder aan kortdurende situaties.
hoe je ervoor zorgt dat je niet opvalt, geen slachtoffer wordt door je gedrag.
een stukje sociologie misschien?
hoe kom je zonder geld aan voedsel en een slaapplaats bijvoorbeeld.
hoe kom je zonder geld weer thuis of op een andere veilige plek?