F
forumlid 1447
Gast
Scenario is blijkbaar al opgelost we jatten een boot of fiets en klaar.
Draadje mag , wat mij betreft, dicht.
Draadje mag , wat mij betreft, dicht.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Venezuela is een goed voorbeeld. ik keek altijd naar voormalige Oostblok landen.Ik kijk vaak naar de situatie in Venezuela...zij zijn expert geworden in armoede, overleven. Ook in de stad. Je komt nergens zonder community's,samenwerken;de buurtvrouwen die een moestuintje aanleggen(en beveiligen) eetbare planten en bomen kennen, groepje jongens die altijd wel ergens een litertje benzine weten te ritselen, huismiddeltjes kennen tegen diverse ziekten(helaas sterven er ook veel omdat gewone medicatie er niet meer is, met diabetes1 ben je de klos bijvoorbeeld)
om tot een gerichte discussie te komen hebben we inderdaad een specifiek scenario nodig.Dit topic wordt echt steeds vager... Eerst ging het nog over zonder geld rondkomen in de stad, daarna over je wapenenen tegen ongure situaties, en nu heb je citycraft juist nodig om de stad uit te gaan? Ok, zonder dat de "SHTF" (ook al zo lekker vaag) nader gespecificeerd wordt, ga ik voor:
1. Bemachtig fiets
2. Karren met die hap
3. Kat in 't bakkie
Ik denk dat we langzaamaan wel erachter beginnen te komen waarom een definitie (of op zijn minst een specifiek scenario) nodig is voor een gerichte/nuttige discussie?
Lijkt me knap. Vindt eerst maar eens een bootje in doel. En zelfs als je dat lukt moet je via de Noordlandbrug, De lillo staat permanent open vanwegen onderhoud. En als je een beetje bekent bent met de schelde weet je dat het stroomt als een gek.Saftingen -Merksem 31 KM, dwars door "t stad" (Antwerpen):Naar mijn idee slecht voorbeeld .Van Saftingen naar Doel, in Doel bootje snaaien varen naar Lilo ,lillobrug over .allemaal industrie daarna en via bospolder en oude landen en je bent er. in de industriegebieden lopen niet veel mensen.
Natuurlijk zal je best wel wat vinden, en er zijn meer bruggen dan alleen Lillo. Maar zo simpel als je het schrijft zal het niet worden. En als er echt niets meer werkt zal het simpeler zijn om de tunnel te pakken. Want waar komt toch iedere keer het idee vandaan dat "ze" uitgerekend jou ( niet persoonlijk) moeten hebben. Want je zal op dat moment niet de enige zijn die naar de andere kant wil. Iedereen wil dan naar huis. Dus dan maak je in de meute de beste kans.
Als dit draadje dicht mag omdat er geschreven wordt over het stelen van een vervoersmiddel vraag ik me af in wat voor wereld jullie leven. Er wordt uitgegaan dat je na een SHTF naar huis wil. hoe dan ook. Ander was de topik wel begonnen met: je hebt de laatste bus gemist en je weet het nummer van de taxi niet.
Als ik 300 km van huis ben , en de keuze is tussen lopen of auto stelen zal ik toch de laatste optie proberen. Het komt op mij over als dat je nadat je voorraad opgegeten heb liever verhongerd dan dat je ergens gaat stelen.
Zoals je het nu neerzet is het prima omschreven. Duidelijker kan haast niet. Hoe je dat verder invult laat je in het midden.Bushcraft wordt gedaan als Bug-out training
Citycraft wordt gedaan als Urban-survival training.
Als ik tegen mensen Urban-survival training zeg,
dan komen ze met boten, fietsen, auto's weghalen en ander illegaal gedrag.
Als ik Bug-out training zeg krijg ik hetzelfde.
Bij Bushcraft blijft men ineens binnen de lijnen van fatsoen.
Dus Citycraft. We blijven binnen de lijnen van fatsoen.
Bij een training blijf je binnen de richtlijnen van de wet.
Bushcraft wordt gedaan als Bug-out training
Citycraft wordt gedaan als Urban-survival training.
Als ik tegen mensen Urban-survival training zeg,
dan komen ze met boten, fietsen, auto's weghalen en ander illegaal gedrag.
Als ik Bug-out training zeg krijg ik hetzelfde.
Bij Bushcraft blijft men ineens binnen de lijnen van fatsoen.
Dus Citycraft. We blijven binnen de lijnen van fatsoen.
Bij een training blijf je binnen de richtlijnen van de wet.