F
frans81
Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is heel lastig rekenen omdat een vrieskist onregelmatig aan/uit gaat. Dit is afhankelijk hoe vaak je hem open doet, en hoe warm/koud de omgeving is.
Enige betrouwbare manier om het uit te rekenen is om er een verbruiksmeter 1 week tussen te zetten.
Maar ik ben bang dat je echt gaat schrikken van het verbruik.
En of je nu veel of weinig moet betalen per kWh, het blijft zonde om dit soort energieslurpers in huis te hebben.
Ik gok 120 euro aan stroom versus 40 euro voor een moderne vrieskist.
Maar meten is weten dus zet er aub een meter tussen.
Ik heb natuurlijk niet voor niets gevraagd omtrent rekensommetje haha .
Dacht vanmiddag al voor aankoop waar heb ik die meter liggen !?
Ik heb voorlopig het geld niet voor zo'n degelijke A+++ kast .
De andere die nu staat gaat eruit . Die is helft kleiner en 100W in vermogen .
En die staat al meer dan 10 jaar . Ik krijg ieder jaar nog fors terug daar ik amper kwh"s verbruik . De diepvriezer is voor opslag . Wanneer in keuken diepvries in wel A++ aangevuld moet worden .
Verbruik zal idd meer zijn dan mijn berekening van +- 85 € .
Dus ik moet meter gaan zoeken . Morgen zal ik wel weten waar ie ligt . Mijn hoofd effe zijn gang laten gaan .
Edit
Mocht deze toch echt meer slurpen dan andere dan haal ik van vakantiegeld wel een A++( +) bij een witgoed outlet hier in dorp .
Daar verkopen ze lichtbeschadigde . Was dat bijna vergeten .
Ik wou deze ook plaatsen in de andere schuur . Die is gemaakt van een rvs koelcel . Scheelt veel kwa temp . Wanneer buiten 30+ °C dan is het daar 15 . De huidige voor opslag staat in schuur aan huis . Daar wanneer buiten 30 binnen 35 of meer .