Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Daar hebben we groningen toch voor? Nog een beetje extra gas pompen en groningen ligt op niveau.Klinkt als het verhaal over de zuiderzee.
Maar ik ben het wel met je eens om gewoon in de randstad waar de behoefte groot is wat polders te laten onderlopen.
Ook de veengronden in de achterhoek maar.
Daar hebben we groningen toch voor? Nog een beetje extra gas pompen en groningen ligt op niveau.
Ik stel voor heel Groningen onder water te zetten want we hebben een behoorlijk bekken nodig. Misschien kunnen we dan alsnog het gas oppompen.
Het betekent voor mij verder niets. Maar het is nog de vraag of het hier zo enorm warm gaat worden.Spaanse hitte komt deze kant uit, dus het gaat nog warmer worden.
Wat betekend dat voor jou,,,,,,,,,,,, en Nedeland.
Inderdaad:Het betekent voor mij verder niets. Maar het is nog de vraag of het hier zo enorm warm gaat worden.
Klopt, maar dat mag je van de nederlandse milieu fundamentalisten niet zeggen. Die gebruiken deze temperaturen juist als bewijs dat de aarde opwarmt. Net zo als er een aantal van de meest noordelijke meetstations niet meer meegenomen worden in de gemiddelde wereld temperatuur. Met als gevolg dat de gemiddelde temperatuur, op papier, omhoog is gegaan.Inderdaad:
De golfstroom… van opwarming naar afkoeling?
""
Wanneer warm water in een kouder gebied terechtkomt, geeft het een deel van zijn warmte af aan de continenten waar het tegenaan ‘botst’. Op dat vlak hebben wij in West-Europa veel geluk: warm water uit de Golf van Mexico (‘golf’stroom) komt aan het zeeoppervlak naar ons toe, waardoor wij in een buitengewoon gematigd klimaat leven, in verhouding tot onze breedtegraad. Je zou de golfstroom nog het best kunnen vergelijken met een gigantische warmtepomp die continu warmte uit tropische gebieden naar West-Europa brengt. Wanneer de warmtepomp vertraagt of zelfs stilvalt, koelen Groenland en West-Europa sterk af.
""
Bron: Global Change Ecology, University of Antwerp.
Kort gezegd: Uit studies is gebleken dat vooral door het afsmelten van de ijskappen op groenland er een grote hoeveelheid zoet water in de Noordelijke Atlantische oceaan bijkomt. Het oppervlaktewater wordt daardoor minder zout. Dit is funest voor de aandrijving van de golfstroom.
Zou zomaar kunnen dat we Canadese winters, en zomers krijgen.
Gooi sjaal en handschoenen nog maar niet weg.
Sorry. De Aarde warmt op. Juist dat zorgt voor het verstoren van de Golfstroom of Noord-Atlantische Drift.Klopt, maar dat mag je van de nederlandse milieu fundamentalisten niet zeggen. Die gebruiken deze temperaturen juist als bewijs dat de aarde opwarmt. Net zo als er een aantal van de meest noordelijke meetstations niet meer meegenomen worden in de gemiddelde wereld temperatuur. Met als gevolg dat de gemiddelde temperatuur, op papier, omhoog is gegaan.