Richard434
Prepper goeroe
De 3 uur is gebaseerd op 3 uur zonder enige bescherming tegen de elementen. De juiste kleding biedt dit uiteraard al.Ik, en velen hier, ken die regel ook en daar kun je nog aan toevoegen 3 sec. zijn er maar nodig om een normale situatie te veranderen in een levensgevaarlijke situatie.
Maar, in de praktijk kunnen de meesten echt niet 3 min. zonder zuurstof. Wat er met 3 uur bescherming bedoelt wordt weet ik niet precies maar als ik in de ochtend ga lopen dan heb ik pas 10 of 12 uur later bescherming tegen de elementen nodig. Denk je echt dat je na 2 dagen zonder water nog een weldoordachte, logische beslissing kunt nemen... en hetzelfde geldt voor 10 dagen zonder voedsel. Je denkvermogen neemt af en je motorische vaardigheden. Je kunt geen knoop meer leggen .
Dus dat vind ik vooral "boekenwaarheid"
Het gaat ook niet echt om de exacte aantallen, maar het prioriteiten stellen naar aanleiding van een vuistregel in combinatie met de omgeving.
Bij -5 in de sneeuw heb je zonder kleding toch echt sneller dan de 3 uur een probleem..
Ik suggereer ook niet dat je bij die tijden ook echt wat kan (kom immers ook met voedsel in mijn "plan") echter heeft voedsel niet vanaf minuut 1 mijn prioriteit indien in, zónder geschikte kleding, 's avonds in de regen, in de karpaten sta.
Vandaar de vuistregel.