@Changing the Mindset, goede keus soms kan het mee vallen met slijtage. Laat nu een setje rabbitholes spaken voor van de winter waar Suomi (Nokian) Hakka 300 banden onder komen, niet te breed naar de beste bandjes voor de winter maanden. Het rijd een heel stuk fijner met winterbanden vind ik. In het voorjaar wil ik nog wel eens spikes maken dmv tiewraps om de buitenband te doen. Niet ideaal maar werkt wel.
@frans81, de vorm is zeker uitdagend. De spatborden, voordrager, pedalen en het andere stuur zijn nog niet binnen, zodra dat er op zit kunnen de langere tochten beginnen. Ook komt nog een extra ketting spanner op om het slaan van de ketting tegen te gaan
@FKAGB, ja een surly big dummy. We dachten eerst om misschien voor de fatbike versie te gaan vanwege het gebrek aan spatborden zijn we toch voor de normale verzie gegaan. Ook omdat deze beter te combineren is met xtracycle accessoires.
Je kan zelfs nog een dikke aanhanger krijgen voor deze fiets.
We hebben nog gedacht over de rohloff naaf, veel over gelezen en gedaan en met hele lage temperaturen kan deze nog wel eens gaan kleven of vast lopen. Heb de vorige keer ook ruim 8000km gereden met een goedkope derailleur van Shimano door het goed te onderhouden dus voorlopig komt die er nog even niet.
Wil verder nog zelf drybags maken voor deze fiets en wideloaders om nog meer spullen kwijt te kunnen.
Zodra deze afgebouwd is dan ga ik zeker een test verslag doen.