Gisteren een eigenwijze aankoop gedaan
De Giant Expedition Sierra Nevada ( NRS ) model 2001.
Volgens sommige een flop wegens storingsgevoelig en volgens andere weer een must have met nauwelijks problemen .
Zelfs na tig duizenden km fietsen gewoon de normale slijtage en vervangingen .
Fiets is zeer goed onderhouden en zo ziet ie er ook uit . Hij is door eerste eigenaar als overjarig model aangekocht en stond bij hem al zes jaar stil ( af en toe een anti rust roest ronde ) in de hoes aan de muur .
Na 3 dagen teleurstellingen met het naar een ook van de harde paadjes af model speuren kwam ik deze tegen .
Deal was snel gesloten .
Even versnellingen afstellen en hydraulische remmen een buurt en verlichting en standaart en bel en ? En klaar
Fijn zijn de oerdegelijke zwaar uitgevoerde tas dragers aan voor en achterzijde . De voorste tassen veren mee met de fiets . Zitten hoog op de voorpoten gemonteerd .
Ik ga hier vermoedelijk een Radicale design fietskar bij kopen . Mits ik die prijs gerelateerd aantrekkelijk tegen kom .
Zie oa link 1 met mooie zeer kritische niet door iedereen gedeelde mening
Link 2 omschrijft oa de gebruikte onderdelen .
Ik kan weer na jaren op zo'n model fiets gaan genieten . Ja ook hier ontkom je niet aan onderhoud . Veel zal al wel niet meer te krijgen zijn . Maar gelukkig zijn er andere merken remmen en vering die er op passen .
Banden zijn nog nagenoeg in nieuwstaat en het zijn nog de originele van al 18 jaar geleden
Fiets is ook niet voor dagelijks gebruik .
Wel heb ik weer voor een derallieur fiets gekozen , ondanks dat ik er geen meer wou vanwege onderhoud . Stout Fransje. Nu maar hopen dat ik geen straf krijg haha .
Elektrisch wil ik beslist niet ! Wil niet afhankelijk zijn van stroombronnen en complexe software storingen . En dure accu's.
Dus dat komt er 300 % nooit in huis .
http://www.sintchristophorus.nl/bike-motion-11-giant-expedition-at/
https://h2g2.com/entry/A741890
Gelukkig heb ik via manualsLib.com nog de Owners manual kunnen downloaden . Dit ivm met vooral het onderhoud en instellen van de speciale vering .
Bekijk bijlage 18283 Bekijk bijlage 18284 Bekijk bijlage 18285 Bekijk bijlage 18286 Bekijk bijlage 18303