• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Get home? GHB en EDC combinatie

Een heel goed idee @Hooiwagen.

Ikzelf ben daar ook eens mee bezig geweest, is echter in de koelkast beland.
Toch weer eens op pakken.
Het is een situatie die meer en meer realistisch kan worden.
De wegen die ik moet volgen zijn al overbelast, er is niet bijzonder veel nodig om het uren vast te zetten.
Niet alleen dat @Pjotr Prep , want ik vraag mij af hoe lang men in zo'n situatie in het bezit van een scooter blijft? @Hooiwagen heeft op enig moment nog 20 km te gaan, maar die twee ongure typen op het bruggetje misschien nog 180 km...😉

Zelfs een simpele fiets ben je wellicht snel kwijt als de situatie maar ernstig genoeg is voor een ander. En zeker voor een ander die "egocentrisch weet dat alles moet kunnen". Het sociale vernisje is dun vandaag de dag.
Het is dan maar een geluk dat iedereen wel schoenen heeft😁

Het is dan maar een geluk dat iedereen wel schoenen heeft😁
Ook dat is m.i. een nuttig voorwerp om te preppen. Goede schoenen.
Ik heb nog een paar wandelschoenen die verzoold moeten worden, en dat is een beetje een afweging.
Voor hetzelfde geld heb je een paar fatsoenlijke schoenen die zeker niet slecht zijn.
Of een paar kwaliteits wandelschoenen die ruim het dubbele kosten.

Ook dat is m.i. een nuttig voorwerp om te preppen. Goede schoenen.
Ik heb nog een paar wandelschoenen die verzoold moeten worden, en dat is een beetje een afweging.
Voor hetzelfde geld heb je een paar fatsoenlijke schoenen die zeker niet slecht zijn.
Of een paar kwaliteits wandelschoenen die ruim het dubbele kosten.
@Pjotr Prep , gelijk heb je, maar nu zie ik in gedachten die zware jongen die ons erop naar huis ziet bug-innen hetzelfde denken😎. Het is dan maar goed dat we altijd onze blote voeten nog hebben!😁

OK, dat is dan wel wat "zwartkijken", maar het is zeker zinvol om te bedenken hoe groot de kans is dat een ander onze plannetjes dwarsboomt. Hoe ver komen we eigenlijk echt op een fiets of motor in een omgeving van waaruit iedereen snel moet vluchten? Die jeep die bij tante Toos klaar staat, komen we daarmee echt veel verder dan de roadblock die we zien opdoemen? Dat koekblik waarin we ver van huis rondhobbelen, wordt dat nu of straks pas geconfisceerd? En door wie worden we eigenlijk niet als gevaarlijke indringers gezien en "onschadelijk gemaakt" in een voor ons onbekende omgeving? Wie neemt er het risico en behandelt ons dan als de normale mensen die we zijn? Niet degenen die al gruwelverhalen hebben gehoord denk ik. Tussen nu en "Mad Max" zit gelukkig nog veel ruimte, maar ook nu krijgen sommigen het mes al op de keel om een paar tientjes...
Zo erg zwart zie ik het niet direct als er zich een ramp zou voordoen, maar bij een volkomen ontwrichting van de maatschappij komen zaken wellicht anders te liggen?

Tja, ik ben gewoon even klaar wakker na een tukje op de bank. Heheh, en waarom zou het jullie dan nu anders vergaan?😁

Jij klaar wakker na een tukje. En anderen die na het lezen van je post geen oog meer dichtdoen. 🤣

Maar het is goed hiervan bewust te zijn. De beste prepped is mogelijk hij of zij die al hun voorbereidingen afgepakt zien worden en alsnog weten moed te houden en door te gaan.

Juist doordat je dacht alles goed voorbereid te hebben en het dan kwijtraken zou je weleens een enorme dreun kunnen geven.

Hoe kun je je voorbereiden op tegenslagen en teleurstellingen?

Ik heb me ooit eens opgegeven voor een cursus daarin. Was niet echt goedkoop.
Toen ik bij het lokaal aankwam ging er een briefje. “Cursus is afgezegd.”
😩

Ik heb niet iedereen doorgelezen. Maar waarom een filter/zuiveringstabletten.
Als je ervanuit gaat dat je bij mensen kunt slapen, zul je daar vast ook wel je waterfles kunnen vullen, zelfs met minder zou je prima uit kunnen komen. De kans dat je er vervuild water uit hun kraan komt is dan ook nihil. ALS: dan zou ik de zuiveringstabletten laten en het filter eruit halen.
En durf te wedden dat je ook vast bij willekeurige huizen je flesje zou kunnen bijvullen. De wereld en society is dan nog niet helemaal ten onder hè.

Plaksetje is al genoemd, zou ik zeker doen.
Cheap poncho (ook al genoemd)
Simpele halsdoek (die met corona lekker een hype waren). Zelfs al een dunne houdt goed warm en kost niet veel ruimte)
Daarnaast kan het geen kwaad altijd een muesli reep o.i.d. bij te hebben. Gebruik ik ook voor als ik mijn ontbijt/lunch ben vergeten of om één of andere reden veel te laat ben voor het eten. Je zou ook voor een zakje cup-a-soup kunnen gaan. Genoeg zouten om zweet bij te vullen in de zomer. Of kijk naar nootjes/gedroogde fruitmixen.
Anti-histamine (anti-allergie) ook goed te gebruiken na insectensteken
Pleisters/simpel verband en/of blaren pleisters
Droge sokken (en evt een vuilniszak om je spullen droog te houden bij slecht weer)
En bij mij hangt er ook eigenlijk altijd een karabijnhaak aan de tas.

Ik heb niet iedereen doorgelezen. Maar waarom een filter/zuiveringstabletten.
Als je ervanuit gaat dat je bij mensen kunt slapen, zul je daar vast ook wel je waterfles kunnen vullen, zelfs met minder zou je prima uit kunnen komen. De kans dat je er vervuild water uit hun kraan komt is dan ook nihil.
Hoi @Red , goede tips lees ik.

Maar het blijft natuurlijk allemaal maar raden naar wat ons aan beproevingen wacht. Waarom zou de kans op vervuild water nihil zijn? Doel je op een voettocht van tientallen kilometers dan is het te overzien en is "geen water" ook minder een probleem. Maar zit men eens wat verder weg en duurt het allemaal wat langer, tja... wat dan?
ALS: dan zou ik de zuiveringstabletten laten en het filter eruit halen.
En durf te wedden dat je ook vast bij willekeurige huizen je flesje zou kunnen bijvullen. De wereld en society is dan nog niet helemaal ten onder hè.
Dat niet, maar (stel) links valt een boer van zijn tractor want rechts brandt aan de bosrand een reactor, wie zal het zeggen?

Misschien moet men dan de andere kant op vluchten en worden de 20 km naar huis er 600 naar Onkel Walther? Zelf zou ik een filter zeker niet thuis laten, en er altijd van uitgaan wellicht eens dagen ver van huis te zitten en ook dan uit de voeten te moeten kunnen.

Het is alweer 6 jaar geleden, maar inmiddels is het scenario behoorlijk veranderd.

Ik maak me geen zorgen over de route vinden, ik ken alle wegen in de polder en weet ook welke eventueel te voet beschikbaar zijn.
Als ik de rivier niet op de gebruikelijke plek kan oversteken heb ik 2 andere opties. De langste omweg maakt mijn route dan 30 kilometer.
Mijn grootste uitdaging is als de scooter ermee stopt. Ik heb dan 2 opties, een fiets regelen of lopen.
Het moeilijkste zou ik zelf vinden dat ik geen contact kan krijgen met thuis.

wordt vervolgd.
Stel je rijd in het donker, de scooter doet het niet meer en je en verlichting die je bij je hebt doet het niet meer dan is een uitrekbare stok wel handig om op de tast je weg te vervolgen, zoals een blinde dat zou kunnen doen.

Sowieso zou een rugzak wandelaar altijd een goede stok bij zich moeten hebben.

Stel je rijd in het donker, de scooter doet het niet meer en je en verlichting die je bij je hebt doet het niet meer dan is een uitrekbare stok wel handig om op de tast je weg te vervolgen, zoals een blinde dat zou kunnen doen.

Sowieso zou een rugzak wandelaar altijd een goede stok bij zich moeten hebben.
Of een ODOL, kan dat dan ook!?😂

Laatst bewerkt:
Goede schoenen.
Of een paar kwaliteit wandelschoenen die ruim het dubbele kosten.
Ik heb nu voor het eerst nog betere schoenen die aardig wat jaren mee gaan, dat maakt het dan weer voordelig:

habcc12007_6162_03_int_nl.jpg
Meindl
MEI SIENA GTX
HABCC12007

Ik heb nu voor het eerst nog betere schoenen die aardig wat jaren mee gaan, dat maakt het dan weer voordelig:
habcc12007_6162_03_int_nl.jpg
Meindl
MEI SIENA GTX
HABCC1200
@JJ&A , dat zullen vast prima schoenen zijn en ik geef je gelijk dat je niet beknibbelt. Het laatste hemd heeft geen zakken, en dat besef gaat bij ons ouderen te meer knellen.

Maar, voor de jongere preppers die geen "liggende gelden" hebben, vraag ik mij toch af of deze (van Van Cranenbroek natuurlijk) niet bijna zo goed zijn.
Daarvan 10 paar voor hetzelfde geld, en nog veilig ook!
Screenshot_20241102-153433.png
Verrek, het zijn dezelfde schoenen!
(grapje😁)

Hoi @Red , goede tips lees ik.

Maar het blijft natuurlijk allemaal maar raden naar wat ons aan beproevingen wacht. Waarom zou de kans op vervuild water nihil zijn? Doel je op een voettocht van tientallen kilometers dan is het te overzien en is "geen water" ook minder een probleem. Maar zit men eens wat verder weg en duurt het allemaal wat langer, tja... wat dan?

Dat niet, maar (stel) links valt een boer van zijn tractor want rechts brandt aan de bosrand een reactor, wie zal het zeggen?

Misschien moet men dan de andere kant op vluchten en worden de 20 km naar huis er 600 naar Onkel Walther? Zelf zou ik een filter zeker niet thuis laten, en er altijd van uitgaan wellicht eens dagen ver van huis te zitten en ook dan uit de voeten te moeten kunnen.

Je weet het niet, maar als ik op alles moet preppen kan ik een aanhangwagen meenemen. Dus prep je voor de meest waarschijnlijke opties.

Iedereen mag uiteraard voor zichzelf bepalen wat je waarschijnlijke (of nodige) spullen acht. Ik ga niet dagelijks met een filter lopen omdat de kans dat het drinkwater vervuild is (zodanig dat een tablet het niet reinigt), én ik ver van huis ben erg klein is. En dan moet het ook gelijk een landelijke situatie zijn.

Dus dan heb je het over een opeenstapeling van scenario's.

Maar goed. Wat ik al zei, het is voor een ieder om zelf te bepalen wat mee te nemen. Tabetten zijn een stuk kleiner dan filters (zelfs de mini) en ik acht de kans dat er zodanig SHTF is dat én drinkwater vervuild is (landelijk), én ik dermate lange afstanden moet overbruggen dat ik mogelijk afhankelijk ben van open water, én dat ik überhaupt het halve land door moet, erg klein.

@JJ&A , dat zullen vast prima schoenen zijn en ik geef je gelijk dat je niet beknibbelt. Het laatste hemd heeft geen zakken, en dat besef gaat bij ons ouderen te meer knellen.

Maar, voor de jongere preppers die geen "liggende gelden" hebben, vraag ik mij toch af of deze (van Van Cranenbroek natuurlijk) niet bijna zo goed zijn.
Daarvan 10 paar voor hetzelfde geld, en nog veilig ook!
Bekijk bijlage 27205
Verrek, het zijn dezelfde schoenen!
(grapje😁)

De verschillen tussen kwaliteit van schoenen kan wel enorm zijn, mijn meindl wandelschoenen zijn vele jaren meegegaan, soms met dagelijks gebruik ook onder zware omstandigheden.
Hetzelfde geldt voor mijn grisport veiligheidsschoenen.

Mijn ervaringen met goedkopere veiligheidsschoenen is niet al te best (wel eens als tijdelijke oplossing gekocht bij natte of vergeten schoenen) .

Naast de kwaliteit en duurzaamheid (sommige gingen al na een weekend stuk, beter oogjes er af, scheuren op de naden, slecht ademend vermogen etc) was ook het loop comfort ver onder de maat met veel meer last van de voeten en andere gewrichten en zelfs wondjes door doorslijten bij de rand van de veiligheidsneus en slechte afwerking tot gevolg.

Ik zou dus, ook bij een beperkt budget liever kiezen voor goede schoenen. Als kleinzoon van een schoenmaker hebben we ook altijd meegekregen hoe belangrijk goed schoeisel is, zeker als je je voeten (en lichaam) zwaar belast.

Zelf zou ik in die zin de (veiligheids)schoenen van Grisport kiezen als middenweg, het merk maakt al decennia bergwandelschoenen en dat merk je aan het draagcomfort en gewoon te koop bij bijvoorbeeld de Welkoop.
Let op, ga altijd passen (met wat dikkere sokken) en laat je indien nodig adviseren.

GreetZ,
Pjotr78

Ik zou dus, ook bij een beperkt budget liever kiezen voor goede schoenen. Als kleinzoon van een schoenmaker hebben we ook altijd meegekregen hoe belangrijk goed schoeisel is, zeker als je je voeten (en lichaam) zwaar belast.
@pjotr78 , kwaliteit heeft zijn prijs, dat geloof ik. Ik merk, dat ik echter meer de mindset heb, om prima kwaliteit voor een redelijke prijs te bemachtigen.

Deels is dat (net als in mijn draadje over aanschaf van het meest essentiële) omdat ik "no-nonsense" voorsta en aanvoel dat mensen met een smallere beurs zich AA merken niet kunnen veroorloven, en ook omdat m.i. een aanzienlijk deel van de prijs "de naam" is.

Die mensen zijn voor hetzelfde geld beter af met prima schoenen die de helft of minder kosten plus 120 kg lang houdbare voeding of ander essentieel spul, dan met super top schoenen en niets om te knagen, denk ik dan.

Geld kan je immers maar eenmaal uitgeven. Heeft men daar genoeg van of zoekt men de uitersten van comfort, ok, koop dan dat prijzige spul.

Maar ook dan zou ik terughoudend zijn. Ik heb bijvoorbeeld een Leatherman Charge TTi, jaren geleden gekocht toen ze nog betaalbaar waren. Maar er is echt geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om er de €279 (!) voor uit te geven die ze nu kosten. De Daicamping DL1 die ik kocht presteert evengoed voor 1/9 van die prijs. Die heb ik al een jaar dagelijks op zak en die Leatherman ligt thuis, naast een reserve DL1😁
Zelf zou ik in die zin de (veiligheids)schoenen van Grisport kiezen als middenweg, het merk maakt al decennia bergwandelschoenen en dat merk je aan het draagcomfort en gewoon te koop bij bijvoorbeeld de Welkoop.
Let op, ga altijd passen (met wat dikkere sokken) en laat je indien nodig adviseren.
Een prima tip is dat vast, voel ik wel aan!👍

Nieuwe Cratex zijn 25 euro, verzolen Hanwag is 90 euro.
Zou ik nieuwe schoenen nodig hebben en geen oude hebben.
Simpel, Cratex oid. (Hun simpele klompen met verstevigde neus lopen voor mij prima)

Maar ik weet ook dat de Hanwag nieuw 250 euro zijn, en dat ik die niet snel meer nieuw zou kopen.
Dat ik daar heerlijk een dag op loop en warme droge voeten hou.
Omdat ik bekend ben met de kwaliteit en comfort laat ik ze dan toch verzolen.

Goedkoop is duurkoop gaat vaak samen, en duur hoeft niet altijd goed of beter te zijn.
Na voldoende miskopen ga je kwaliteit wel herkennen en waarderen.

De balans opzoeken wat Rocky aangeeft is altijd goed, beter eten en wat mindere schoenen dan geen eten maar mooie schoenen.

PS. Die Daicamping tools zien er zeker niet slecht uit. En ja, zou ik ook overwegen ipv de Charge TTi

@pjotr78 , kwaliteit heeft zijn prijs, dat geloof ik. Ik merk, dat ik echter meer de mindset heb, om prima kwaliteit voor een redelijke prijs te bemachtigen.

Deels is dat (net als in mijn draadje over aanschaf van het meest essentiële) omdat ik "no-nonsense" voorsta en aanvoel dat mensen met een smallere beurs zich AA merken niet kunnen veroorloven, en ook omdat m.i. een aanzienlijk deel van de prijs "de naam" is.

Die mensen zijn voor hetzelfde geld beter af met prima schoenen die de helft of minder kosten plus 120 kg lang houdbare voeding of ander essentieel spul, dan met super top schoenen en niets om te knagen, denk ik dan.

Geld kan je immers maar eenmaal uitgeven. Heeft men daar genoeg van of zoekt men de uitersten van comfort, ok, koop dan dat prijzige spul.

Maar ook dan zou ik terughoudend zijn. Ik heb bijvoorbeeld een Leatherman Charge TTi, jaren geleden gekocht toen ze nog betaalbaar waren. Maar er is echt geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om er de €279 (!) voor uit te geven die ze nu kosten. De Daicamping DL1 die ik kocht presteert evengoed voor 1/9 van die prijs. Die heb ik al een jaar dagelijks op zak en die Leatherman ligt thuis, naast een reserve DL1😁

Een prima tip is dat vast, voel ik wel aan!👍

Kwaliteit komt zeker met een prijs,en het omgekeerde daarvan is dat goedkoop vaak duurkoop is. Maar in beide gevallen zijn genoeg uitzonderingen te vinden. Zo koop ik na jaren The North Face jassen te kopen deze niet meer, naar mijn idee is de prijs/kwaliteit/naamsbekendheid niet meer het zelfde als in de jaren 90/00.
Zo zijn mijn Fjällräven broeken vervangen door pinewood vergelijkbare kwaliteit maar een ander prijskaartje.

Leatherman tools heb ik al meermaals onder garantie gerepareerd gekregen (puntje van de tang afgeknepen), net als therm-a-rest matjes die kostenloos zijn vervangen(gedelamineerd ). Het kost in eerste aanschaf soms meer, maar op de lange termijn is het voor mij de investering waard, net als de hilleberg tent die na 15 jaar nog net zo staat als op dag 1 waar meerdere goedkopere tentjes inmiddels zijn vergaan/ naden zijn gaan lekken, stokken gebroken etc. In minder tijd en minder zware omstandigheden.

Voor mijzelf probeer ik altijd te zoeken naar kwaliteit waar ik jaren mee kan doen, zo heb ik wollen sokken (smartwool) van bijna 20 jaar oud die veel gebruikt zijn en nu pas op beginnen te raken. Die investering van toen rond de €25 per paar kost mij dus op jaarbasis minder dan per kwartaal weer een nieuw pakje van 4 of 5 paar sokken van een tientje.
Recent heb ik een paar sokken van darn tough besteld, na 2 weken elke dag aan (even testen) nog geen noemenswaardige geurtjes of oncomfortabele plekken. Kost wat, maar als ze door gesleten zijn worden ze vervangen.

Daarom zou ik als ik moet kiezen (stel mijn huis is afgebrand en ik kon nog net op weg naar buiten mijn houten klompen aanschieten) ook geen meindl wandelschoenen kopen, maar ook niet de goedkoopste van € 25 maar de middenweg Grisport schoenen. Dit omdat ik weet dat die voor mij voor 80-90% van de tijd prima voldoen, zeker als er het nodige werk verricht moet worden.
De meindls lopen heerlijk, en met een volle rugzak op kies ik daar voor, maar ik heb nu de luxe dat ik kan kiezen.
Ook bij mij is dat wel anders geweest, maar ik heb altijd de meerwaarde van goede producten ingezien, zeker voor essentiële zaken als voeten (schoenen) nachtrust (slaapmatjes) en dergelijke.

Soms heeft de goedkopere keuze dezelfde kwaliteit als de duurdere, (hultafors mes/Mora mes) soms is het voordeel simpelweg de prijs, en dan is iets beter dan niets (tool uit de 5 euro bak/leatherman) en heeft " iets" mijn fiets vakantie ook gered. Maar er zijn zaken waar ik niet teveel op wil bezuinigen, en daar spaar ik dan ook voor. Dat wil niet zeggen dat de goedkope variant soms prima tijdelijk iets kan overbruggen tot er een betere versie kan komen. Maar soms kies ik direct voor kwaliteit waar ik een goed gevoel bij heb, ook als dat betekent dat er verder even heel weinig kan.

En ja, ik ben het met je eens dat je geld maar een keer kan uitgeven, en ook dat je voor een beperkt budget veel kan inkopen en dat dat in veel gevallen ook prima voldoet. En ook dat de kwaliteit soms beter is dan van een A merk.
Ook ben ik het met je eens dat iets beter is dan niets.

Maar mijn eigen ervaring is ook dat kwaliteit uiteindelijk rendeert en dat het juist de goedkopere items zijn die falen als je ze (echt) nodig hebt. Simpelweg omdat voor de laagste prijzen vaak niet de zelfde kwaliteit materialen gebruikt kunnen worden. En daardoor de kwaliteitsmarges kleiner zijn.

Meegemaakt met een breed spectrum aan spullen, van kooktoestellen en matjes en tenten, tot veiligheids schoenen, (regen) kleding en gereedschappen , schroeven, bouten, etcetera

En daarom zou ik wel voor een 5 euro tool gaan, maar niet voor de 25 euro schoenen, want ik wil daar op kunnen vertrouwen, juist als de pleuris uit breekt en je niet weet hoe belangrijk je voeten (met goed schoeisel) kunnen zijn.

GreetZ,
Pjotr78

Iedereen mag uiteraard voor zichzelf bepalen wat je waarschijnlijke (of nodige) spullen acht. Ik ga niet dagelijks met een filter lopen omdat de kans dat het drinkwater vervuild is (zodanig dat een tablet het niet reinigt), én ik ver van huis ben erg klein is. En dan moet het ook gelijk een landelijke situatie zijn.

Dus dan heb je het over een opeenstapeling van scenario's.

Maar goed. Wat ik al zei, het is voor een ieder om zelf te bepalen wat mee te nemen.
Wij hebben kort geleden nog uit noodzaak een waterfilter setje gekocht om vrijwel altijd bij ons te hebben als we verder van huis gaan.

Kwaliteit komt zeker met een prijs,en het omgekeerde daarvan is dat goedkoop vaak duurkoop is. Maar in beide gevallen zijn genoeg uitzonderingen te vinden. Zo koop ik na jaren The North Face jassen te kopen deze niet meer, naar mijn idee is de prijs/kwaliteit/naamsbekendheid niet meer het zelfde als in de jaren 90/00.
Zo zijn mijn Fjällräven broeken vervangen door pinewood vergelijkbare kwaliteit maar een ander prijskaartje.

Ik wil even reageren op de Pinewood broek.
De jas ben ik blij mee, maar de broek is het slechtste kleding die ik ooit heb gekocht, ik krijg er vrijwel direct een nat onderlichaam door het is net een plastiek broek, met het lopen doe ik mijn vuist tussen de broek band om mijn middel om zo wat luchtcirculatie met het lopen te verkrijgen en dat is geen doen en geen gezicht, je loopt gewoon voor gek, en behaaglijk is het absolute niet, ik had een revue op de website van de webshop gestuurd maar die is niet geplaatst.
Nu hangt de broek maar in de kast.

En daarom zou ik wel voor een 5 euro tool gaan, maar niet voor de 25 euro schoenen, want ik wil daar op kunnen vertrouwen, juist als de pleuris uit breekt en je niet weet hoe belangrijk je voeten (met goed schoeisel) kunnen zijn.

GreetZ,
Pjotr78

Ja de meindls schoenen zijn denk ik ook wel een goede keus, voor het dragen van een te zware rugzak.

Ik wil even reageren op de Pinewood broek.
De jas ben ik blij mee, maar de broek is het slechtste kleding die ik ooit heb gekocht, ik krijg er vrijwel direct een nat onderlichaam door het is net een plastiek broek, met het lopen doe ik mijn vuist tussen de broek band om mijn middel om zo wat luchtcirculatie met het lopen te verkrijgen en dat is geen doen en geen gezicht, je loopt gewoon voor gek, en behaaglijk is het absolute niet, ik had een revue op de website van de webshop gestuurd maar die is niet geplaatst.
Nu hangt de broek maar in de kast.

Ja de meindls schoenen zijn denk ik ook wel een goede keus, voor het dragen van een te zware rugzak.

Het hangt er natuurlijk ook vanaf welk model je kiest (ik heb ook een Fjällräven die me niet bevalt door het materiaal) en of je de broeken waxt of niet. En uiteraard is het heel persoonlijk of je een item als comfortabel of niet ervaart, dat geldt niet alleen voor kleding, maar ook voor alle andere spullen. Daarom koop ik liever in een fysieke winkel waar ik materialen kan bekijken/voelen, passen etc. Dan via een online winkel waar dat niet kan. (Tenzij ik weet, van model X heb ik maat Y nodig) Dan doe ik dat soms wel, maar wel weer liefst bij de online tak van de fysieke winkel.

Comfort is persoonlijk en subjectief. Budget is ook persoonlijk.
Het vinden van een balans tussen prijs en kwaliteit is afhankelijk van waar voor jou de prioriteiten liggen.

GreetZ,
Pjotr78

Terug
Bovenaan