Hooiwagen
Senior Prepper
Wat veel reacties, leuk om te horen hoe iedereen hiermee omgaat. Ik licht er een paar uit:
De waarschijnlijke Scenarios's zijn al door mijn keuzes afgedekt.
Ik ben voorbereid op de volgende scenario's:
1. Verkeersopstopping/vertraging : ik rijdt er gewoon langs.
2. Extreem weer: Ik heb voldoende bij me om regen en kou te doorstaan. Ik kan overnachten op m'n werkplek. Bij overstroming van bepaalde routes heb ik alternatieven. Ik heb ook schuilplekken op de route geïdentificeerd.
3. Stroomuitval: Ik heb verlichting bij me, telefoon ben ik niet afhankelijk van.
4. Maatschappelijke onrust: Ik kan wachten tot het over is, de radio aanzetten en met collega's in een groep dezelfde richting in trekken. Daarnaast zijn sommige plekken op de route geschikt om te verstoppen, op krachten te komen en plannen bij te stellen.
Kennen jullie andere scenario's die binnen 24 uur kunnen ontstaan waarvan vooraf geen waarschuwing te verwachten valt?
Ik heb de ervaring dat de wind dwars door een joggingbroek heen snijdt, daarbij kan ik daarmee niet op m'n werk komen. Ik persoonlijk kies voor de spijkerbroek i.c.m. de regenbroek, die houd mij wind en waterdicht, en nog belangrijker, die heb ik altijd bij me. Een dunne thermobroek voor de wintermaanden zou ik nog wel overwegen.Spijkerbroek zou ik vervangen door een jogging broek, lichter en sneller droog rn eigenlijk netzo warm als een spijkerbroek.
Ik verwacht dat ik in de meeste scenario's behoorlijk lang in bezit blijf van de scooter. Ik ken de omgeving, ben altijd sneller dan fiets en voetgangers, en rijdt op plekken waar auto's niet kunnen komen. Mocht iemand toch interesse hebben in de scooter, deze is elektrisch en heeft een actieradius van 60 kilometer. Ik geloof niet dat ik een doelwit wordt opeens.Niet alleen dat @Pjotr Prep , want ik vraag mij af hoe lang men in zo'n situatie in het bezit van een scooter blijft? @Hooiwagen heeft op enig moment nog 20 km te gaan, maar die twee ongure typen op het bruggetje misschien nog 180 km...
Mee eens, en dan ben ik niet van plan om als een blinde de weg te zoeken, maar een goede stok kan me wel over sloten helpen, of plassen aftasten op de weg.Sowieso zou een rugzak wandelaar altijd een goede stok bij zich moeten hebben.
Dat denk ik ook, je kunt niet op alles preppen. Ik ben daarom voor dit scenario begonnen met kijken wat ik al standaard bij me heb.Je weet het niet, maar als ik op alles moet preppen kan ik een aanhangwagen meenemen. Dus prep je voor de meest waarschijnlijke opties.
De waarschijnlijke Scenarios's zijn al door mijn keuzes afgedekt.
Ik ben voorbereid op de volgende scenario's:
1. Verkeersopstopping/vertraging : ik rijdt er gewoon langs.
2. Extreem weer: Ik heb voldoende bij me om regen en kou te doorstaan. Ik kan overnachten op m'n werkplek. Bij overstroming van bepaalde routes heb ik alternatieven. Ik heb ook schuilplekken op de route geïdentificeerd.
3. Stroomuitval: Ik heb verlichting bij me, telefoon ben ik niet afhankelijk van.
4. Maatschappelijke onrust: Ik kan wachten tot het over is, de radio aanzetten en met collega's in een groep dezelfde richting in trekken. Daarnaast zijn sommige plekken op de route geschikt om te verstoppen, op krachten te komen en plannen bij te stellen.
Kennen jullie andere scenario's die binnen 24 uur kunnen ontstaan waarvan vooraf geen waarschuwing te verwachten valt?