Houden jullie wel rekening met het gegeven :
PAS OP de staat zit achter je aan en voor je het weet ...............
Aangifte inkomstenbelasting uit edelmetalen,
Het bezit van goud en zilver wordt gezien als belegging en dient u bij de belastingdienst in box 3 op te geven als vermogen. In box 3 worden namelijk de inkomsten uit sparen en beleggen in Nederland belast.
en het zou me niets verbazen dat in een economische crash van formaat, de overheid ook bij je langs komt om het in beslag te nemen
Wat goud en zilver waard zijn in nood, kan je eindeloos discussiëren en kom je nooit uit tot het zo ver is
en je kan alvast van tevoren weten dat men je zal uitkleden
-in elk geval is je credit card alleen nog maar goed om een deur me open te flipperen
-je contant geld kan snel verdampen, maar zal de eerste dagen nog voldoen ( tot de prijzen zo hoog worden dat je een koffer nodig hebt voor je briefjes)
-goud en zilver zullen altijd een waarde houden. dat hebben 2 wereld oorlogen, 3 crisissen , en diverse andere situaties bewezen
-voedsel, zout, kruiden en ZEER ZEKER alcohol zijn meer waard dan goud
en een metaal rekening, of goud achter de douane ( deposito ) mag dan wel goedkoper zijn
maar volledig waardeloos in een nood situatie
echt waardeloos en wc papier van slechte kwaliteit
tip voor die tijd
laat zo min mogelijk weten dat je het hebt
doe moeilijk, twijfel, en heb nooit teveel bij je
klaag en vraag overal of je niet ... kan krijgen, sta in hulp lijn ook al heb je het niet nodig
en bedenk de rest zelf maar
je begrijpt de bedoeling en de strekking wel
alleen al het gegeven dat jij wel iets kan kopen voor geld of metaal, of naar gebakken vlees ruikt
is hetzelfde als een schietschijf op je voorhoofd plakken
of op straat gaan barbecueën tijdens een hongersnood
VERRY STUPID
op belegging goud zit geen btw ( is speculatie )
wel baar kosten en opslag ed
http://www.belastingdienst.nl/wps/w...leggingsgoud/vrijstelling_voor_beleggingsgoud
Beleggingsgoud is vrijgesteld van btw, ander goud niet.
Wanneer u beleggingsgoud ontvangt van een leverancier en u bewerkt dit tot bijvoorbeeld een sieraad, berekent u btw over het goud dat in het sieraad is verwerkt en over de kosten van het maken van het sieraad.
http://www.belastingdienst.nl/wps/w...ellingen/beleggingsgoud/wat_is_beleggingsgoud
Onder beleggingsgoud vallen:
goud in de vorm van staven of plaatjes met een door de goudmarkten aanvaard gewicht, met een zuiverheid van ten minste 995/1.000
Effecten die goud vertegenwoordigen gelden ook als beleggingsgoud.
- Gouden munten die voldoen aan de volgende voorwaarden:
- Ze hebben een zuiverheid van ten minste 900/1.000.
- Ze zijn geslagen na 1800.
- Ze zijn in het land van oorsprong een wettig betaalmiddel of zijn dat geweest.
- Ze worden normaal gesproken verkocht voor een prijs die de marktwaarde van het goud dat in die munten is verwerkt niet overschrijdt met meer dan 80%.
Gouden munten die zijn
aangewezen door de Europese Commissie,
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/HTML/?uri=CELEX:52015XC1126(01)&rid=2 gelden in ieder geval als beleggingsgoud.
een gouden 10 gulden munt is op zich niet verkeerd
heeft een gewicht van 6.2 gram, en aan puur goud ( Fijn Goud) van 6.048 gram
wat op dit moment een
schroot waarde zou zijn van +/- € 200.--
Maar als coupure voor nood, denk ik dat je hier niet teveel van moet hebben ( 50 euro benzine tanken, tegen een gouden tientje, zal zeker de norm zijn )
er is te veel vals in omloop en dat zal dan ook de waarde drukken als het zo ver is
ik zou een
1/3 max aan goud van je totaal bedrag cash aanbevelen
en 1/3 zilver ( maple leaf of ander duidelijk herkenbare munt- en geen zilveren tientjes of 50 gulden stukken mensen)
en 1/3 gewoon contant geld
en een zelfde totaal bedrag aan levensmiddelen en ruil artikelen
en bedenk je ook het volgende, in plaats van munten, zijn
sieraden ook zeer goed bruikbaar
vaak zelfs meer dan munten en baren. veel meer herkenbaar voor de ontvanger
een gouden ring 14k die +/- 7 gram weegt heeft maar een goud gehalte van 585 oftewel 4.1 gram fijn goud
maar ik geef je op een briefje dat bij die pomp je makkelijker voor die ring een tank vol krijgt dan voor het gouden tientje
effectief ben je dan soms zelfs goedkoper uit, EN het valt minder op
Heb je veel te besteden, dan wordt de verhouding natuurlijk anders, maar ik ga uit van een gemiddelde armoedzaaier zoals ik.
op zilver zit wel BTW hoog tarief en baar kosten
Munten daarintege is betaalmiddel en daar zit geen btw op
munten worden verhandeld volgens de margeregeling, er wordt dus alleen omzetbelasting berekend over de winstmarge en dus niet over het volle bedrag
de maple leaf is een prima troy once ( 1 troy ounce = 31.1034807 gram) munt die internationaal bekend is bij handel en bij veel particulieren
een uitstekende coupure aan zilver om dingen mee te doen
beter dan een baar van een kilo
deze is 999 zilver dus een
schroot waarde op dit moment van +/- € 14.64
en kost je nu +/- 17,20 per stuk