Ik zou een mix kopen van 50 flessen wijn die variërend tussen de 2,5 en 7,5 euro. Vervolgens 1 fles per dag consumeren met 3 huisgenoten zodat het een beetje gezellig blijft.
Als je morgen begint dan wordt het op 22 juli tijd om die overige huisgenoten te overtuigen om hetzelfde te doen.
Hierna kan je nog 150 dagen verder nadenken onder het genot van een glas wijn.
Rond 19 december ben je er wel uit of dit een goede zet is geweest.
ot:
Als zilver/goud echt zo extreem gaat stijgen dan heb je met 1 kg zilveren munten meer dan genoeg. Persoonlijk zou ik iets meer voorraad aanleggen (tot 3 maanden), maar dan wel lang houdbaar zoals conserven, rijst, pasta.
We zijn geen wijndrinkers, meer Amaretto de echte met 22% en Baileys ook de echte, deze flessen kosten in Duitsland de helft van wat ze in NL kosten. Dus de belasting spekken om een paar flesjes drank kan ik me niet in vinden.
De drankjes mixen we dan met diverse frisdrank, de Amaretto met Cola of vruchtendrank. De Baileys met koffie of warme melk of Chocomelk ook warm.
Maar zoals gezegd dit heeft niet onze preppers prioriteit, meer voelen we voor echte prepspullen.
De zilveren munten zijn ook aan het stijgen, dus als ik nu koop 10 stuks voor 220 euro ongeveer en de prijzen gaan naar de 800 euro, dan is het een erg goede keus geweest. Effe rekenen 800 x 10= 8000 euro-220= 7780 euro.
Maar dat is niet gegarandeerd.
Ik lees net dat de olielampen ook in de aanbieding zijn, kan er ook een stuk of wat kopen en dan nog wat branders op gas en petrolie. Maar heb er al zoveel van, dus dit valt af.
Beste
@martin ik weet het gewoon niet, heb je nog mooie tips waarvan ik zeg YESS dat is het. Geen drank of zo is zonde van het geld, ook geen duiven. Want wie zijn geld wil zien stuiven koopt tabak of duiven. (oud Nederlands gezegde).
Daar zeg ik zo wat Tabak als ruilhandel, maar wij roken zelf niet. Is Tabak onbeperkt houdbaar?
Ik kom er niet uit. Zo nu nog een borrel en dan naar bed