@PBear , je maakt je overduidelijk zorgen over de ontwikkelingen van de afgelopen jaren, en ik deel dat. Soms is het, alsof vooral ons deel van de wereld, en de USA erbij, politiek volkomen de weg kwijt is geraakt. Zijn ze massaal aan de cocaïne gegaan, of snuiven ze Hollands-zuinig Bison-kit of zo, zou je bijna gaan denken?
Toch moet ik zeggen dat ik Trump's afkeer van oorlogen wel waardeer. Het is een rare snuiter, maar hij probeert te de-eskaleren en daar heb ik de oude Biden-kliek en onze politici nog niet op kunnen betrappen. De afgelopen drie jaren is het ene aaneenschakeling van escalaties geweest, en nu hoor ik in de Duitse politiek al stemmen opgaan om hun kruisvluchtwapen Taurus aan de Oekraïne te geven. Dan is het gewoon een wachten op een inslag in Moskou. Een nucleaire oorlog is nog nooit zo dichtbij geweest denk ik, en Trump is nu juist degene die dat wil afwenden. Von der Leyen, Kala en de rest van de EU top, doen overduidelijk niets liever dan een vrede af te houden en te spelen met nucleair vuur. Wat bezielt die lui? Praten met elkaar en z.s.m. vrede, dat zou het streven moeten zijn.
Wat mij betreft, mogen ze daar ook plaats maken voor nagenoeg alle EU politici. Zet ze allemaal maar op een eiland ergens ver weg.
Nu zie je het toch wel iets te duister
@PBear . Ik denk dat er nog genoeg gezond verstand aanwezig is, en vernietigingscommando's zie ik nu ook weer niet.
De ellende zit hem hoofdzakelijk in de politiek (zo rot als een mispel) en in de militaire hogere echelons die er horig aan zijn. Weg ermee, en snel vervangen...
Het is dat gezonde verstand, dat er vast nog is. Maar, nu de zaken zo gespannen staan, wordt de kans wel groter dat we het sreaks weer van "een Stanislav Petrov" moeten hebben... Het wordt steeds meer "een gokje"...
Tja, dat goud stijgt naar eenzame hoogten. Toch kan mij dat nu niet zo erg boeien, te midden van alle andere ellende om ons heen. Vrede in plaats van wapengekletter, daar hebben wij meer aan dan al dat goud en zilver.