Hooiwagen
Senior Prepper
Landelijke campagne.
Heb jij ook een verwijzing naar de landelijke campagne?
Ik kan zelfs de afbeelding niet vinden met reverse search.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Landelijke campagne.
https://t.me/klokkenluiders/68032
Ik kan zelfs de afbeelding niet vinden met reverse search.
Uiteindelijk gevonden...
Shit, ik moet sneller typen.
Dan ben ik nog wel benieuwd, of het PMR8 kanaal werkt.Blijkt een zelfgemaakt ding van een telegram groepje.
Dan ben ik nog wel benieuwd, of het PMR8 kanaal werkt.
Dan ben ik nog wel benieuwd, of het PMR8 kanaal werkt.
Want uit welke angst iemand acteert maakt me niet zo uit, als de oplossing maar werkt.
Mwa, ik bedoel het niet slecht nee, maar ik bedoel wel wat ik zeg.@Niels, je bedoelt het niet slecht denk ik, maar om een simpele prepper die bij nood de vrije PMR kanalen gebruikt nu onterecht voor een piraat uit te maken?
Ook vind ik het niet kies om die mensen, "die je voor de rest immers nooit hoort" als ongewenst te bestempelen. De ether is immers geen persoonlijk eigendom, en hoe zullen zij dan denken over "pedante licentiehouders" die zelfs de vrije kanalen nog voor zichzelf opeisen? Daarop wacht ook helemaal niemand, vermoed ik.
Stel dat ik in een SHTF situatie contact heb met een licentiehouder veraf die zijn moeder drie straten verderop een bericht wil sturen. Als "piraat", geef ik dat wel door. Ik denk dat het zo iemand dan om het even zal zijn of ik nu voor een papiertje heb betaald of niet...
Leven en laten leven, zou ik zeggen, omwille van een situatie na een SHTF.
Beste @RockyFlats@maupspam , op AliExpress zie ik prijzen vanaf zo'n €8 per st
Wat ook niet slecht is, als je er eentje vast in de auto zou gebruiken, of thuis, dat is een 12V batterijvervanger. Op een 12V accu heb je dan plenty uithoudingsvermogen.
Een onorthodoxe maar prima oplossing zou kunnen zijn om een 18650 batterijhouder op de accu te plakken en de aansluitingen op de polen van de accu te solderen. De accu zelf is immers ook 3,7-4,2V, en 18650's zijn eenvoudig op te laden en te verwisselen, en ook voor veel andere zaken te gebruiken. Voor 18650's vind ik Nkon.nl een goede winkel.
@JJ&A , schroom is niet nodig want bij de omgang met lithium-batterijen past wel enige voorzichtigheid. Hier gaat het echter om het parallel plaatsen van een batterijhouder, en veel kan daar niet mee mis gaan. Opladen van de 18650 extern in een batterijlader, en na plaatsing in de batterijhouder voedt het via de contactpolen van de accu de portofoon, net zoals anders het laadstation dat zou doen. Gebruik van beveiligde 18650's spreekt dan voor zich, en bij het solderen geen polen omkeren natuurlijk.Beste @RockyFlats
Het is misschien een simpele manier van uit leg, ondeskundigen kunnen het zo misschien te doen krijgen met exploderende 18650 accus en brand.
En eigenlijk moet je nooit bedrading op de accu polen solderen of aansluiten het moet altijd gezekerd zijn en met degelijk conrectors en bedrading.
Dit is even bedoelt als een bescheiden wenk, wat ik met enige schroom schrijf.
--------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn ook 18650 accus met soldeer lipjes er aan, handig als je ze wilt inbouwen.
https://www.google.com/search?q=18650+batterij+met+soldeerlip&sca_esv=8619b7244523f828&sxsrf=ACQVn09Fnp4nOPjuVFmIbmx4TPWhiIUfFQ:1707337104135&source=hp&ei=kOXDZeWdBdufi-gP65-p2AE&iflsig=ANes7DEAAAAAZcPzoJ1Vc_imLxB5hd5pv_shrwlXhmzb&oq=18650+accus+met+soldeer+lipjes+er+aan&gs_lp=Egdnd3Mtd2l6IiUxODY1MCBhY2N1cyBtZXQgc29sZGVlciBsaXBqZXMgZXIgYWFuKgIIATIIEAAYgAQYogQyCBAAGIkFGKIEMggQABiABBiiBEj8qQFQvxJYvxJwAXgAkAEAmAHMAaABzAGqAQMyLTG4AQHIAQD4AQL4AQGoAgrCAgcQIxjqAhgn&sclient=gws-wiz
@JJ&A , schroom is niet nodig want bij de omgang met lithium-batterijen past wel enige voorzichtigheid. Hier gaat het echter om het parallel plaatsen van een batterijhouder, en veel kan daar niet mee mis gaan. Opladen van de 18650 extern in een batterijlader, en na plaatsing in de batterijhouder voedt het via de contactpolen van de accu de portofoon, net zoals anders het laadstation dat zou doen. Gebruik van beveiligde 18650's spreekt dan voor zich, en bij het solderen geen polen omkeren natuurlijk.
Ondeskundigen beginnen er beter niet aan, of pas na zich goed te hebben laten voorlichten, en ook dat spreekt m.i. voor zich. Ben je in zaken niet voldoende thuis, begin er dan niet aan. Het gaat hier meer om noodgrepen, wanneer een situatie het verlangt. Weten hoe men zichzelf dan "kan redden" is dan belangrijk...
Bijna net zo belangrijk is het, als het inschrijven in de Wiskers' contactlijst dat velen al hebben gedaan, via: https://www.preppers-shelter.nl/thr...n-na-een-shtf-en-hoe.3394/page-14#post-139066