Budget zaklamp advies:
Dure zaklampen zijn totaal niet nodig door merken als NiteCore, Fenix, ThruNite, Klarus, enz. te kopen.
Er zijn ook merken die net zo goed zijn en gedreven worden door online comunity's en voor een lage prijs super goede zaklampen op de markt brengen.
Dit is een link naar de
Convoy S2+ op AliEspress, een zeer goede zaklamp op een 18650 cel.
Zelf gebruik in deze zaklamp (oke, met rubberen knop en andere kleur) al ruim anderhalf jaar dagelijks,
en ik ben van mening dat er geen betere zaklamp is voor dagelijks gebruik.
Nu moet er natuurlijk een 18650 batterij bij. Het is tricky om deze via Ebay / AliExpress / GearBest / Banggood te laten komen als je er niet helemaal in zit.
Overigen uit China laten komen is financieel vaak niet een veel aantrekkelijker, dus net zoals de meesten hier al weten kun je het beste bij Nkon.nl bestellen.
Maar er zijn heel veel soorten 18650's, klopt! Dus...?
Ik ben van mening dat je prime een "unprotected" cel kun gebruiken in de S2+ als je de volgende dingen in de gaten houd:
* Gebruik een geschikte oplader.
* Als de zaklamp erg lang niet gebruikt word, laad de batterij voor 60% op, en leg hem weg, liefst in plastic gewikkeld.
* Als de batterij word opgeborgen, zorg er voor dat deze nooit bij metalen voorwerpen in de buurt ligt (kortsluiting).
* Als de zaklamp in lichtintensiteit terug schakelt lager dan de "mid" mode, doe de lamp dan uit, en laad op, verder ontladen is gevaarlijk.
Kun je niet overweg met bovenstaand? Dan een "protected" cel, maar daar word het verhaal minder budget vriendelijk van waar het hier om draait.
Dus ik adviseer de Panasonic NCR18650B 3350mAh - 6.7A van Nkon.nl met een simpele oplader als
de Efest Slim K1 - USB 18650 lader van Nkon.nl (deze laad ovrigens bij mij ook prima 14500's).
Dus qua kosten:
Convoy S2+ euro 13,42.
Batterij euro 3,99.
Lader euro 4,95.
Verzendkosten Nkon euro 2,95.
Totaal: euro 25,31.
Probeer hier maar eens een vergelijkbaar exemplaar van de bekende merken voor te kopen, en voor dit geld heb je gewoon alles compleet thuis!
Kan het nog goedkoper? Ja! Thek een oude laptop accu uit elkaar (heel voorzichtig, niks kortsluiten) en haal daar ook 18650's uit
.
Succes mensen!