Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Maak daar maar een feit van. In vliegtuigen gaan de mondkapjes nu al af en tienduizenden of meer gaan komende weken op vakantie naar het buitenland. Daar gezellig feesten natuurlijk, even niet aan corona denken en bij terugkomst niet in quarantaine. Geluk is wel dat tegen die tijd veel meer ouderen hun 2e vaccinatie gehad hebben maar ook heel veel nog niet.Zou mij niet verbazen als we in de 2e helft van juli constateren dat het een paar geweldige weken waren maar dat de teugels europabreed weer strak getrokken worden.
Dat immuniteit opbouwen was nu juist een puntje van zorg dwz of het nu wel of niet ontstaat. Als hetontstaat dan zal het zich niet beperken tot jongeren (denk ik).
Misschien dat het virus niet zo goed tegen alle extra "stoffies" in het jonge bloed kan.
Als je je bloed volpropt met feestdrugs dan zal dat ook invloed hebben op je bloedsamenstelling en ongetwijfelt ook op virussen.
Dat immuniteit opbouwen was nu juist een puntje van zorg dwz of het nu wel of niet ontstaat. Als hetontstaat dan zal het zich niet beperken tot jongeren (denk ik).
Misschien dat het virus niet zo goed tegen alle extra "stoffies" in het jonge bloed kan.
Als je je bloed volpropt met feestdrugs dan zal dat ook invloed hebben op je bloedsamenstelling en ongetwijfelt ook op virussen.
‘Gevaccineerden kunnen net zo besmettelijk zijn als ongevaccineerden’
Ik ben bang dat we voorlopig nog niet van corona af zijn.
Al lijken de nieuwe varianten wel minder schadelijk voor de gezondheid.
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/gevaccineerden-kunnen-net-zo-besmettelijk-zijn-als-ongevaccineerden
-edit- sorry voor de grote letters, komen zo van de website [mod]even aangepast voor je :thumbsup:[/mod]
Dan blijkt maar weer dat je vaccineren voor jezelf doet en niet voor een ander.
En we komen nooit van Corona af. We komen ook nooit van influenza af. En dat zien we ook niet als probleem.
Het wordt tijd dat overheden hun beleid gaan baseren op de belasting van de zorg ipv het aantal besmettingen.
Ik vind die conclusie op basis van dit artikel toch wat kort door de bocht. Immer een vaccin zorgt ervoor dat je minder ziek wordt, als je minder symptomen hebt (zoals hoesten, niezen enz) verspreid je ook minder virusdeeltjes dus ben je sowieso minder besmettelijk. Vaccineren lijkt mij dus wel degelijk iets wat je je ook voor anderen doet, al is het maar omdat op die manier de ziekenhuisbesmetting minder is en je daardoor de maatschappij als geheel meer vrijheid geeft.Dan blijkt maar weer dat je vaccineren voor jezelf doet en niet voor een ander.
Hier ben ik het wel volledig mee eens, helaas heeft dit (demissionaire) kabinet de afgelopen tijd al laten zien geen enkele daadkrachtige beslissing te willen nemen of het nu om corona gaat of wat anders. Ben dus benieuwd hoe lang het nog gaat duren voor dit kwartje valt.Het wordt tijd dat overheden hun beleid gaan baseren op de belasting van de zorg ipv het aantal besmettingen.
Het blijft inderdaad bijzonder verontrustend om te zien hoe weinig lange termijn visie er aanwezig is bij de politiek. Men leeft met de dag en af en toe komt er een noodverbandje in de vorm van een beleidswijziging of een nieuwe wet maar er lijkt totaal geen grotere strategie achter te ze zitten. Ik ben met de schaal waarop het virus nu circuleert en muteert ook allerminst gerust over de komende winterperiode, ook als een merendeel tegen die tijd gevaccineerd is.Dat de Nederlandse overheid vooral heeft gestuurd op de belasting van de IC-zorg heeft er volgens mij toe geleid dat de Covid-19 besmettingen aanvankelijk onnodig veel slachtoffers hebben gemaakt. De regering ging aanvankelijk uit van een beleid dat groeps-immuniteit zou moeten opleveren. Ook daarna slechts trage uitsluitend reactieve halfzachte maatregelen in plaats van sturen op zo min mogelijk besmettingen, met name voor kwetsbare groepen.
Maar door nationalistische aanpak van de vaccinatieprogramma's (rijke landen éérst en weigering patenten te delen) kunnen de vaccinaties niet wereldwijd binnen een beperkt tijdsbestek plaatsvinden. Daardoor zal Covid blijven terugkomen en muteren. Een goudmijn voor Big Pharma. Met het risico dat er een mutatie opduikt waarvoor geen geschikt vaccin gevonden kan worden en de Zorg alsnog overspoeld wordt, om van de implicaties voor de wereld-economie nog maar te zwijgen.
Bron: https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/17...n-boosterprikken-nieuw-is-het-niet-in-DrentheEn die koepokvaccinatie werd in Drenthe en Overijssel in de Koloniën van Weldadigheid al vroeg omarmd. Sterker nog, bewoners ontkwamen er niet aan. "Het werd verplicht gesteld voor de armen in de koloniën. Daarmee werd in 1818 al in de vrije koloniën begonnen"