• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.
Laatst bewerkt:
Heb je inmiddels al een idee hoe lang het lampje mee gaat? Gaat het gemakkelijk per ongeluk aan in je zak?

Het lampje brandt ongeveer 45 minuten goed, daarna wordt het snel minder. Na een uur is het behoorlijk zwak maar komt er nog wel wat licht vanaf.
Voor mijn doeleinden is dat prima.
Het aan/uit draaien gaat zoals gezegd redelijk stroef dus vermoed dat het lampje in broekzak niet snel aan gaat maar dat weet ik niet zeker. Mijn zorg was meer of hij bij het bungelen aan keychord onderdelen zou verliezen.
Dat zullen we na komend weekend weten. :cool:

Ik heb even zitten zoeken naar aanvullende informatie over het lampje van @Erny, het lijkt er op dat Gearbest vergelijkbare lampjes verkoopt, volgens mij is het hetzelfde lampje.

De advertenie belooft IPX-8 waterdicht, 1,5m valbestendig en een max output van 130 lumen!
Hier heet het lampje 'CooYoo Mini Rechargeable LED Flashlight' ze kosten het dubbele ex verzend.
Dus goeie deal Erny!

• Leuk
Waarderingen: Erny
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: J.J
Bedankt Floesh,
Dat zijn ook mooie toestellen.
Hoe lang geven ze licht tot de volgende lading.
En wat moeten ze kosten.

Ik heb even zitten zoeken naar aanvullende informatie over het lampje van @Erny, het lijkt er op dat Gearbest vergelijkbare lampjes verkoopt, volgens mij is het hetzelfde lampje.

De advertenie belooft IPX-8 waterdicht, 1,5m valbestendig en een max output van 130 lumen!
Hier heet het lampje 'CooYoo Mini Rechargeable LED Flashlight' ze kosten het dubbele ex verzend.
Dus goeie deal Erny!

Zo'n beetje alle zaklampen op de wereld (ja, inclusief onze bekende dure merken Nitecore, Fenix en Olight) komen uit één stad in China, als ik het goed onthouden heb, Ningbo (ben vergeten welke docu er laatst over werd uitgezonden). Geen wonder dat er al snel allerlei identieke klonen verschijnen. Ook Cree heeft veel van zijn productie proces naar China verplaats, maar bakt ook zelf nog ledjes in Durham North Caroline, waarschijnlijk alleen de nieuwste types. Alle onderdelen zoals de buisjes, schakelaars, drivers,etc komen sowieso uit China. Dat is de huidige tijd, de onderdelen van je lampje worden over de hele wereld geproduceerd en meestal in elkaar geschroefd in China.

@J.J
Ik heb ze nog niet volledig leeg laten lopen, meestal laad ik ze tussendoor op.
Van diverse reviews heb ik vernomen dat de productspecificaties van de fabrikanten redelijk lijken te kloppen.

De Nitecore MH20 heb ik gunstig kunnen kopen voor €49 tijdens een aanbieding op banggood.com
De Thrunite TC12 en de Nitecore EC4GT hebben me beide €63 gekost.

• Leuk
Waarderingen: J.J
Ik had verwacht dat die uitsparing iets te maken had met de montage op het wapen @frans81.
Zoals je op de foto's laat zien lijkt het er verdacht veel op dat het in een Surge tasje hoort inderdaad.
Die schakelaar op de achterkant ziet er heel interessant uit. Op mijn Maglite Minis heb ik een NiteIze 'kontschakelaar' gekocht. Maar deze zien er veel degelijker uit dan die van NiteIze.

Maar je wordt bedankt met je post met je mooie foto's. Nu heb ik wéér een lamp op mijn verlanglijstje staan.
Kom je deze vaak tegen 2e hands? Ik heb ze nog nooit gezien.

Pm even ! 1 van de twee kan weg .

Ik zoek ook al een tijdje een goede zaklamp, en nu kwam ik dit topic tegen, wat een boel info en details. o_O

Kan er misschien een top 5 gemaakt worden kwa beste keus zaklampen (prijs niet meegerekend) ?

Kan er misschien een top 5 gemaakt worden kwa beste keus zaklampen (prijs niet meegerekend) ?
Keus is zo afhankelijk van wensen en doel van de lamp, dat een apart topic voor beste keuze mij niet mogelijk lijkt. Sommigen willen een ster met een zaklamp bij kunnen schijnen en anderen willen zo min mogelijk lumen om hun eigen nachtzicht niet te verstoren.

Het is wel moeilijk om te kiezen. Als je advies wilt, kan je het best jouw wensen duidelijk maken, de zaklampofielen en lichtologen zullen je graag helpen uitzoeken welke zaklamp het best bij jou past.

Deze is even voor @Nomad

Zie glas ! Het lijkt kleine barstjes te hebben . Beoordeel zelf even wat je er van vind .
Het lijkt erop dat het niet vervangen kan worden ??
Ik zie nergens een vorm van " Het is los te draaien " .

20170116_124101.jpg 20170116_124204.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat schetst mijn verbazing? Ik pak n opgeladen zaklamp met cr123 Batt uit mijn auto .. Door de kou leeg! Gloednieuwe batterij ! Ik had dat niet verwacht. Dus voortaan maar in mijn jas houden.
Maar kan ook een defect aan de lamp zijn.. Het is een fenix rc11 En ik was erg blij met dit lampje, mede omdat hij makkelijk op te laden leek.

Maar nu al 2 keer gedoe met die batterij, ik heb knives en tools mailtje gestuurd. Het liefst ruil ik m voor een ander model.

Wat schetst mijn verbazing? Ik pak n opgeladen zaklamp met cr123 Batt uit mijn auto .. Door de kou leeg! Gloednieuwe batterij ! Ik had dat niet verwacht. Dus voortaan maar in mijn jas houden.
Maar kan ook een defect aan de lamp zijn.. Het is een fenix rc11 En ik was erg blij met dit lampje, mede omdat hij makkelijk op te laden leek.

Maar nu al 2 keer gedoe met die batterij, ik heb knives en tools mailtje gestuurd. Het liefst ruil ik m voor een ander model.

Probeer eens een Olight. ;) Kan het zijn dat je magnetische contactpunt wat vuil is en hij niet goed was opgeladen? Zelf heb ik al meerdere malen dat contact moeten schoonmaken.

Waarom gebruik je trouwens CR123 in de lamp ipv een 18650? Volgens de site van Fenix mag de CR123 niet geladen worden in de lamp: http://www.fenix-nederland.nl/fenix-led-zaklampen/rc-serie/rc11.aspx
Knives and Tools zelf meldt dat ze geen oplaadbare CR123's meer verkopen vanwege B-kwaliteit producenten: https://www.knivesandtools.nl/nl/ct/cr123a-batterijen.htm

Batterijen en kou kunnen idd ook problemen geven. Ik heb nu meerdere type's 18650's voor de damper en de verschillen buiten in de kou zijn groot. De batterijen met de grootste capaciteit doen het minder goed bij lage temperaturen en degenen met de hoogste ampérage rating blijven het wel uitstekend doen.

Hetzelfde geldt voor de bekende Eneloops. Die heb je in drie typen, de light versie, normale versie (de witte) en de zwarte versie met extra hoge capaciteit. De light versie heeft de minste capaciteit, maar presteert het beste bij lage temperaturen. De meeste mensen kiezen batterijen met een zo'n hoog mogelijke capaciteit, maar dat is lang niet altijd de beste keuze.

De meegeleverde 18650 bij de Olight S30RII heb ik nog geen problemen mee gehad in de kou. Wel dus af en toe het magneet contact schoonmaken en het contactpunt in de eindcap is een keertje los gegaan, omdat ik die steeds een kwart slagje los en vast draai om als 'lock' functie te dienen. Inmiddels het contactpunt stevig vastgeschroefd en geborgd met secondenlijm.

Eigenlijk zouden preppers onderling lampjes (tijdelijk) moeten uitwisselen, zodat je veel meer ervaring kunt op doen met verschillende typen, want even een paar modellen uitproberen/aanschaffen gaat in de papieren lopen.

@Ronin K. als het een lampje betreft voor voornamelijk noodgevallen (dus niet voor dagelijks gebruik) kun je overwegen lithium batterijen aan te schaffen. Duurder maar beter bestand tegen lage temperaturen. Ik heb zelf al een jaar of zes een Fenix LD20 in de auto met 2x lithium AA en die doen het na 6 winters (en zomers) nog steeds prima.

Probeer eens een Olight. ;) Kan het zijn dat je magnetische contactpunt wat vuil is en hij niet goed was opgeladen? Zelf heb ik al meerdere malen dat contact moeten schoonmaken.

Waarom gebruik je trouwens CR123 in de lamp ipv een 18650? Volgens de site van Fenix mag de CR123 niet geladen worden in de lamp: http://www.fenix-nederland.nl/fenix-led-zaklampen/rc-serie/rc11.aspx
Knives and Tools zelf meldt dat ze geen oplaadbare CR123's meer verkopen vanwege B-kwaliteit producenten: https://www.knivesandtools.nl/nl/ct/cr123a-batterijen.htm

Batterijen en kou kunnen idd ook problemen geven. Ik heb nu meerdere type's 18650's voor de damper en de verschillen buiten in de kou zijn groot. De batterijen met de grootste capaciteit doen het minder goed bij lage temperaturen en degenen met de hoogste ampérage rating blijven het wel uitstekend doen.

Hetzelfde geldt voor de bekende Eneloops. Die heb je in drie typen, de light versie, normale versie (de witte) en de zwarte versie met extra hoge capaciteit. De light versie heeft de minste capaciteit, maar presteert het beste bij lage temperaturen. De meeste mensen kiezen batterijen met een zo'n hoog mogelijke capaciteit, maar dat is lang niet altijd de beste keuze.

De meegeleverde 18650 bij de Olight S30RII heb ik nog geen problemen mee gehad in de kou. Wel dus af en toe het magneet contact schoonmaken en het contactpunt in de eindcap is een keertje los gegaan, omdat ik die steeds een kwart slagje los en vast draai om als 'lock' functie te dienen. Inmiddels het contactpunt stevig vastgeschroefd en geborgd met secondenlijm.

Eigenlijk zouden preppers onderling lampjes (tijdelijk) moeten uitwisselen, zodat je veel meer ervaring kunt op doen met verschillende typen, want even een paar modellen uitproberen/aanschaffen gaat in de papieren lopen.

Hoi Ray, er zit al 18650 in! Dus daar kan het niet aan liggen... Nouja, zo maar even dat contactpunt schoner maken? Vaag amper gebruikt dit lampje nog.

En idd misschien toch maar aan de olight haha

Ik kreeg anderhalve week geleden van Banggood een nieuw type opgestuurd waar ik zéér over te spreken ben. Werkt met een 26650 batterij en dus een hele lange runtime. Normale prijs $58,-. Heb geinformeerd bij paar mensen die zeggen er verstand van te hebben en die zeiden alle dat dit een hele goeie prijs is voor een dergelijk type.
Heb er een videootje over gemaakt voor geïnteresseerden. Let svp niet op mijn Engels. Hier de link:

Banggood heeft een kortings code beschikbaar gesteld voor mensen die via de vermelde link in de "description box' er gebruik van maken. Deze korting bedraagt $21,- dus nogal significant. Voor de goeie orde: Ik verdien hier NIETS aan.....Dus geen betaalde reclame door mij gemaakt. Doe er je voordeel mee als het interessant mocht zijn. Mij bevalt het lampje iig uitstekend.

Lijkt op spanningscorrosie in kunststof.
Weet je zeker dat het glas is ?

Het is kunststof.
Qua bou lijkt het lampje heel erg op Maglite, maar alles is nét anders. de lampjes passen wel.
Het glaasje is van kunststof en lijkt een press-fit te zijn.
Ik ben er nog niet aan toe gekomen om het te vervangen.

Terug
Bovenaan