Nomad
Diehard Prepper
...Maar niet alles past samen in je bob of inch-bag. In een bug-in shtf die plotseling om een bug-out reactie vraagt, is er wellicht niet veel tijd om uitgrbreid te gaan selecteren...
...Misschien weet je nog niet voldoende over de situatie om een juiste inschatting te kunnen maken...
...Het is natuurlijk wel balen als je tijdens de bug-out er achter komt dat je 'tool x' in je schuurtje hebt laten liggen...
Herkenbaar. Thuis heb ik van alles op voorraad en dat probeer ik op mijn BOL ook te doen.
Een Bug-out waarbij ik in geen van beide locaties terecht kan is is sowizo een last-resort.
Als hier de dijken breken weet ik dat ik daar hoog-en-droog zit. Als daar de boel fout gaat weet ik dat ik hier redelijk veilig zit. Maar in het geval van beide... dan moet je op stap en proberen te overleven.
In je tas past maar zo veel. De belangrijkste bagage die je dan hebt zijn je vaardigheden.
Met een pantry vol blikken weet je zeker dat je dat je te eten hebt. Maar op het moment dat je moet gaan jagen/strikken om eten te hebben... das nog maar de vraag.
Mijn BOB is ingericht als campeer tas. Er is maar zoveel eten wat je mee kan nemen. En ik zal afhankelijk zijn van mijn vaardigheden om te maken wat ik niet heb, of anders te kijken waar ik het dan kan vinden.
Het is de situatie waar ik het minst naar uitkijk, want mocht de situatie zo erg zijn dat dit nodig is dan staat alles op zijn kop.