Hier in de sjuur staat inmiddels ook een shitload aan gear en ik vraag me ook vaak af hoe het mee te nemen. Past natuurlijk nooit allemaal in mijn bobslee. Met de aanhanger eventueel wel.
Ik prep voor vier personen. Wij hebben vier bobtassen en daar is dan wel weer over nagedacht. Tactical. Alles opgedeeld in 2x2 setjes. (voor het geval we in 2 groepjes moeten splitsen.)
2 tarpjes, 2 vuurkitjes, 2 navigatie, 2 ehbo, 2 kijkers, 4 flessen sourcy, 4 porto's. En 2 waterkitjes waaraan het een en ander toegevoegd is. Heb ik eens van
@Sun Beh Nim afgekeken> Een rvs nalgene widemouth bottle met aan weerskanten een tatonka, binnenin een sawyer en een koolstoffilter, klein gasbusje bovenop en dit alles in een ronde pouch met aan de zijkant een tasje eraan. Daarin zit dan weer een brs brandertje en een noodponcho en waterzuiveringstabletten, een mylar blanket en een bic.
Affijn, de auto gaat natuurlijk knatsvol met eten en mochten we te voet door moeten, hebben we per persoon een rugzak die we ter plekke aanpassen.
Mocht het nou zijn dat het te vermoeiend wordt om die bobtas te sjouwen kan ik de pouch met waterkit los klikken van de bobtas en hem aan mijn bob riem hangen. Verder heb ik ook een bobjas, (niet te verwarren met bobjan, niet te verwarren met bobbejaan) en achter in de auto liggen standaard dingen als schep, bijl, klapzaag die ik ook desgewenst aan mijn koppel kan klikken. Of er weer vanaf kan gooien als het te zwaar wordt. Ofniedan?