petroman
SHTF Expert
Ik geloog niet dat de vraag is waarom een luis iets doet. Want zonder luzienfluisteraar komen we daar niet achter. Net als in jou @sterre aangehaalde stukje : een luis gaat niet zwemmen, kan niet zwemmen maar KAN wel even blijven drijven EN zijn/haar adem in houden.
Dus ik lees GAAT niet zwemmen maar KAN wel in je haar terecht komen door afdrijving.
Luizenkliniek:
Hoofdluizen zijn genetisch geprogrammeerd om zich te verspreiden. Wanneer zij de kans krijgen om een nieuwe gastheer te betrekken zullen zij dat niet laten.
Maar ze laten niet los, kunnen niet vliegen, springen dan wel lopen.
Klinkt als een slechte evolutie.
Er zijn drie uitzonderingen: haarborstels, haarbanden/elastieken en bontkragen.
Alle drie omdat daar haren op achterblijven.
Dat lukt ook op kleding in het algemeen.
Een hoofdluis heeft constant warmte en vocht dat van uw hoofdhuid verdampt nodig. Ook moet de luis 5 maal per dag bloed kunnen drinken.
HOE overleeft ie dat dan op een haarborstel dan wel bont ?
Verder is de luizenkliniek volgens mij gewoon een verkoopsite die voor eigen parochie spreekt. Hou mij ten goede want er staat op de site niet wie of wat ze zijn. Wel heeeft men een webshop > verkoopsite.
Dus ik lees GAAT niet zwemmen maar KAN wel in je haar terecht komen door afdrijving.
Luizenkliniek:
Hoofdluizen zijn genetisch geprogrammeerd om zich te verspreiden. Wanneer zij de kans krijgen om een nieuwe gastheer te betrekken zullen zij dat niet laten.
Maar ze laten niet los, kunnen niet vliegen, springen dan wel lopen.
Klinkt als een slechte evolutie.
Er zijn drie uitzonderingen: haarborstels, haarbanden/elastieken en bontkragen.
Alle drie omdat daar haren op achterblijven.
Dat lukt ook op kleding in het algemeen.
Een hoofdluis heeft constant warmte en vocht dat van uw hoofdhuid verdampt nodig. Ook moet de luis 5 maal per dag bloed kunnen drinken.
HOE overleeft ie dat dan op een haarborstel dan wel bont ?
Verder is de luizenkliniek volgens mij gewoon een verkoopsite die voor eigen parochie spreekt. Hou mij ten goede want er staat op de site niet wie of wat ze zijn. Wel heeeft men een webshop > verkoopsite.