A.N.
Senior Prepper
Mwah, weet wel uit ervaring dat het knap vervelend kan zijn. Van alle nutsvoorzieningen heb ik het wel een keer meegemaakt dat er één uitviel, gelukkig nog niet alles tegelijk.Ik denk dat we er nog weleens te makkelijk over denken. Gooi gewoon de stroom er eens af midden in de winter. Ervaar hoe het kan zijn.
Het ergste was toen ik net op mezelf woonde. De CV installatie stond bij mijn onderburen in de woning en deelden wij. Het was al een gammel ding die het om de haverklap begaf maar gelukkig konden mijn onderburen de ketel redelijk draaiende houden.
Totdat ze twee weken op vakantie gingen, en natuurlijk op de eerste dag begaf de ketel het weer. De buren waren er niet om de boel te resetten en de monteur kon daardoor ook niet bij de ketel komen.
Hartje winter, zeer slecht geïsoleerd huis.. Dat was afzien, de thermometer zakte geregeld naar de 0 graden in de woonkamer (over de slaapkamer nog niet gesproken).
Gelukkig had ik nog wel gas, als ik dan thuiskwam van het werk gingen alle gaspitten vol open en de oven op standje maximaal met de deur open. Dat was de enige manier om de, gelukkig redelijk kleine kamer te verwarmen.
Slapen met kleren aan onder een dubbele deken bij -5, brrrr. En ik kon me alleen maar wassen door water te koken, douchen zat er zoals jullie begrijpen niet in.
Dat alle nutsvoorzieningen uitvallen, ik moet er niet aan denken, daarom bereid ik me dan ook graag voor om het zo aangenaam mogelijk te hebben.
@Dorpsgek
Als ik dergelijke berichten lees vraag ik me altijd af, wat is goedkoper? Je huis warm stoken met de CV, of de brandstof die je met de olielampen verbruikt..
Desalniettemin, voor een SHTF is het heel prettig.