Je hoeft bij deze verbetering niet het kozijn te renoveren, en je krijgt geen rommel in huis.
Voor de mensen met enkel gas heb ik een leuke goedkope uitvinding om goede dubbel glas te maken, met een droge lucht laagje er tussen, voor een nog betere isolatie en tegen condensvorming tussen het glas.
Voor dat je echt aan de slag gaat, met het maken van het dubbelglas werk op een dag van droogte, dus niet met een vochtige omgeving.
Je koopt transparante siliconen Bizonkit.
De ouderwetse aluminium gordijnreel I-profiel.
Een raamglas op maat.
Goede raam gat afsluit dopjes.
(Ja nu word het spannend). let wel op dat kinderen niet de dopjes er uit peuteren.
Hoe lief de kinderen ook zijn dingen ondernemen, is best leerzaam.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gereedschappen:
Een dunne fijne doorslijpschijf om het aluminium profiel netjes op maat door te slijpen onder een hoek van 45%.
Een speciaal "Glas boortje" wees bij het boren heel heel voorzichtig, win eventueel informatie in hoe dat het te doen, of laat het doen, dat is het beste denk ik.
Raam steunen van hout tegen het omvallen, en voldoende druk geven aan de bevestigde nieuwe raam.
Twee: "LIMPRO droogzakjes" van de ACTION, met droogte meet venstertje.
Een lucht circulatie pompje.
Een lucht dicht afsluitbaar bakje waar één zakje in kan, daar maak je twee gaatjes in waar onderstaande plastiek buisjes in kunnen worden bevestigt.
Een holle plastiek buisje die je in de gaatjes in het glas kan duwen om daar de slangetjes op aan te kunnen sluiten, en passen op het lucht pompje.
Doorzichtig slangetjes diameter afhankelijk van het gaatje die in het glas word geboord.
Een geschikte glas steun waar het glas even op komt te staan.
Snel drogende ontvetter.
Werk netjes,,,,,, gebruik nieuwe goede schone geschikte handschoenen, houd alles brandschoon, stofvrij en ontvet de spulletjes.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Onder het bestaande glas maak je een tijdelijke steun waar het nieuw glas even op komt te staan bij bevestigen van het nieuwe raam.
Je koopt aluminium gordijn reels vorm I-profiel, doorzichtig siliconen bizonkit en een goed passend raam kopen
Daar laat je, of doet het zelf boven en onder een gaatje door heen boren. (Dat kom ik nog op terug)
Je maakt eerst de bestaande raam heel heel goed schoon. ((En goed ontvetten, gebruik schone handschoenen, en werk stofvrij)).
Het aluminium I-profiel holtes kit je helemaal vol het de siliconen kit, netjes afgestreken, en niet knoeien op de vlakken (werkt isolerend) laat het uitharden.
Dan slijp je de reels ((45%)) sluiten op lengte als een lijst op het bestaande raam, dan kit je de reels op de raam, met niet te veel kit zodat het later niet te zien is.
Ook in de hoeken van de ((45%)) door geslepen reel te kitten voordat deze tegen elkaar aan worden gelegd anders heb je een lek in het geheel.
Is dat weer uitgehard dan ga je een dun laagje kit op de vast zitten de reel l-profiel kitten.
Dat zet je het nieuwe glas op maat op de steun en druk het op de juiste plaats.
Je laat het geheel uitharden, dat kan we even duren.
Dan ga je de lucht droog installatie op het dubbelglas aansluiten, laat het een paardagen circuleren, dan haal je het tweede ongebruikte "LIMPRO droogzakje" uit de verpakking en wissel deze snel om met de gebruikte "LIMPRO droogzakje" laat deze ook weer een paar dagen circuleren.
Dan moet het proces zijn gelukt en ontkoppel je de droog installatie en druk snel de afsluitdopjes er in.
Wat denk ik niet zal gebeuren, kan je na jaren het opnieuw het droog proces opnieuw starten, maar dan wel met nieuwe " LIMPRO droogzakjes" van de ACTION.
Ik heb nog niet goed uitgekiend of het aluminium gordijn reel of op de bestaande reel gekit moet worden of op het nieuwe raam.
Op het nieuwe raam kan je het wel met lichte klemmetjes op zijn plaats houden.
Je kan ook getint glas kopen, dat kan wat meer waarde aan je huis geven.
Hebben jullie vragen of zien verbeteringen, dan zie ik daar naar uit.
Gebruik altijd, je goed ontwikkelde denk vermogen.