Rataplan
Mankinds only hope
In dit topic laat ik zien hoe ik mijn dubbelwandig rvs 150 rookkanaal ga maken/ installeren.
Alle materialen zijn inmiddels aanwezig en met de nieuwe stijging van energiekosten wordt het hoogtijd de kachel eens klaar te maken voor de winter.
Begonnen met uitmeten in de woonkamer en in de slaapkamer, plaats bepaald en dmv kloppen op de vloer enigzins de balken gelokaliseerd.
Een klein gaatje gemaakt in de vloer voor verdere inspectie.
Dmv een inspectiecamera onder de vloer kunnen kijken naar de afstand van de balken en evt leidingwerk.
Wat er niet zat zover ik mij nog kon herinneren van de verbouwing.
De maat overgenomen van de rozet.
Het gat gezaagd en de isolatie verwijdert.
Nu kwam ook het houtwerk in het zicht wat het gipsplafond draagt.
1 van de latten moest ik doorzagen wat verder geen problemen geeft daar deze op korte afstand nog vastzit aan de vloerbalk.
Vervolgens een gat geboord door het plafond van de woonkamer.
Deze vervolgens weer met de rozet afgetekend incl 6 cm rondom extra afstand van de vloer af ivm brandveiligheid.
Wordt vervolgd.
Alle materialen zijn inmiddels aanwezig en met de nieuwe stijging van energiekosten wordt het hoogtijd de kachel eens klaar te maken voor de winter.
Begonnen met uitmeten in de woonkamer en in de slaapkamer, plaats bepaald en dmv kloppen op de vloer enigzins de balken gelokaliseerd.
Een klein gaatje gemaakt in de vloer voor verdere inspectie.
Dmv een inspectiecamera onder de vloer kunnen kijken naar de afstand van de balken en evt leidingwerk.
Wat er niet zat zover ik mij nog kon herinneren van de verbouwing.
De maat overgenomen van de rozet.
Het gat gezaagd en de isolatie verwijdert.
Nu kwam ook het houtwerk in het zicht wat het gipsplafond draagt.
1 van de latten moest ik doorzagen wat verder geen problemen geeft daar deze op korte afstand nog vastzit aan de vloerbalk.
Vervolgens een gat geboord door het plafond van de woonkamer.
Deze vervolgens weer met de rozet afgetekend incl 6 cm rondom extra afstand van de vloer af ivm brandveiligheid.
Wordt vervolgd.