Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
In principe is dit met de nieuwe kachel van tegenwoordig niet meer nodig, deze zijn dicht genoeg.Vroeger werd er wel een kachel uitlaat klep gebruikt om de boel wat af te remmen maar dat moet wel geleidelijk aan, anders krijg je de rook/gassen in huis.
Ik weet niet of het achterhaald is.
@Jade Bedankt voor het mee denken,In principe is dit met de nieuwe kachel van tegenwoordig niet meer nodig, deze zijn dicht genoeg.
Maar het kan bij een eventuele schoorsteenbrand wel een extra veligheid zijn om de pijp dicht te kunnen zetten.
_______________________________________________________________________________________@J.J
Zo’n smoorklep in de kachelpijp achter de kachel direct wordt nog gebruikt en werkt best goed.
Enkel heb ik deze niet nodig, kan de kachel goed afstellen dmv schuiven en de twee deurtjes.
Ja aslade vollaten en slechts dat weghalen daar waar je stookt zorgt ervoor dat je een mooi kolenbed hebt elke keer wat ook veel efficiënter stookt, dan dat de gloeiende kleine kooltjes telkens naar beneden in de la vallen.
_______________________________________________________________________________________
Dit was meer mijn uitgangspunt voor de smoorklep.
_________________________________________________________________________________________________
Ja je hebt helemaal gelijk maar @Rataplan wil de kachel ook open gebruiken, en dan ontstaat er een behoorlijke luchtstroom, en verkwisting van warmte, en brandstof die je niet wil hebben, en dat kan je alleen maar temperen met zo'n klep, naar mijn idee.
Het maakt ook allemaal niet zoveel uit, je moet plezier hebben in het gebruik van de kachel.