Zo nu het allerlaatste deel van het monteren.
Het T -stuk heb ik de ribbelrand vanaf geslepen, zodat deze perfect op de uitgang van de kachel past.
De einddop erop gezet, 2 gaatjes 3,5 mm doorsnee geboord en vast gezet met rvs parkertjes.
De kachel op z'n plek gezet en de eerste enkelwandige kachelpijp op het T-stuk geplaatst en ook hier een gaatje geboord en een parker erin geschroefd.
Nu kon ik exact de afstand meten vanaf de enkelwandige kachelpijp tot aan het verloop stuk bij het plafond.
De maat overnemen op de kachelpijp en d.m.v. een vel papier een mooie nette lijn rondom kunnen maken.
Zo komt er een goed zichtbare strakke lijn ( 1 zijde) op de kachelpijp.
De kachelpijp afgeslepen en de bramen met een stanley mes weggehaald.
Eerst de rozet ( afdekring) op het plafond gemonteerd.
Het T-stuk + eerste deel enkelwandig van de kachel afgehaald en het tweede op maat gemaakte deel erop gemonteerd.
Daarna het geheel over het verloopstuk geschoven en het T-stuk over de uitgang van de kachel heen.
De kachelpijp wederom met een parker vastgezet aan het verloopstuk.
Toen kon de kachel aan maar....eerst ff naar de winkel om een fles whiskey
Rustig aan de kachel gaan opstoken en paar keer het hele systeen gecontroleerd.
Boven worden de kachelpijpen handwarm.
De trek is enorm goed en als die op temparatuur is brand die het mooist met de deur open, heerlijk rustig vlammenspel.
De warmte is fijn en vanmiddag heb ik de de deur naar de gang opengezet, anders loopt het naar de 22 gr bij gewoon stoken.
Nu rest enkel nog het zwart maken van de kachelpijpen in de woonkamer en de afwerking op de slaapkamer en zolder.
Eerst eens een tijd genieten van mn haardvuur....proost