Ik begon nou zelf te twijfelen ..dus heb m'n waterfilters erbij gepakt en ik heb gelogen ..ik heb geen lifestraw het is een sawyer care plus en het is geen 100.000 liter maar 375.000 liter als je de gegevens moet geloven
Gelogen
dat slaat ook weer nergens op
Ja, ik heb dat ding ook... De Care Plus is eigenlijk een Sayer mini met een sticker van Care Plus er op, maar dat ter zijde.
Ik heb hem geregeld gebruikt, maar er zijn ook wateren waaruit ik gefilterd heb, en na 1,5 liter het filter al dicht zat, en moest backflushen.
Het andere water is kraakhelder, en hoeft het filter amper wat te doen.
Als je in Nederland het gemiddelde water filtert wat je in de natuur vind, dan ga er vanuit dat die aantal liters drastisch verminderen.
Wellicht dat bergbeekjes in Oostenrijk, en Zweden enzo veel beter gaan.
Er zijn ook mensen hier die aan voorfiltering doen door het bijvoorbeeld eerst door een koffifilter te laten lopen zodat de grootste shit er uit is.
Maar goed, we gaan wel weer gruwelijk off-topic hier
.
*** Wel een leuk detail wat hier uit voort komt...
Bacteriën in stilstaand water... hoe zit het daar mee?
Stel je neemt kraanwater waar bijvoorbeeld vanzelf al een minuscule hoeveelheid legionella in zit...
Op warme zomerdagen zal zich dat in die tanks voortplanten... Ik dnk minimaal, omdat er geen biofilm in de tanks zit, maar de kans is er lijkt mij...
En dit is eigenlijk maar 1 bacterie die ik vanuit mijn beroep tegen kom.
*Note: Legionella is alleen gevaarlijk bij verneveling en dan inademen, dus drinken is nooit een probleem.
Hoe zit dat met andere bacteriegroei?
Wellicht is water wat je prept voor consumptie dan toch beter om te kopen al in de verpakking?
Of wat wil je eigenlijk met het geprepte water doen? Ik neem aan niet alleen douchen en de WC doorspoelen.