Hoe goed zijn jullie voorbereid op een nucleaire ramp?
hieronder een denkertje waarom jullie dat ook moeten doen.
De minister in elk geval zeer goed
ik ook hoor, en ik heb er voor gezorgd dat de kids ook de pillen hebben liggen ( elk minimaal een strip van 14 stuks )
paar jaar geleden in Amerika besteld
In mijn auto en in die van mijn partner, ligt een extra stripje ( je bent nu eenmaal niet altijd thuis als er iets gebeurd )
en wij hebben aan de sleutelbos in het mapje van het beademing kapje 1 tablet altijd bij ons ( je bent niet alleen niet altijd thuis, maar ook niet altijd bij of met je auto
)
In elke bob minimaal 2 strips
dus waar ik ook ben .......................................
in verband met de verruiming van 10 naar 100 kilometer zone, liggen er nu
al jaren (zeker vanaf 2014) miljoenen pillen te wachten op verspreiding
en pas op 08-03-2016 komt er wat beweging in
https://www.rijksoverheid.nl/actuee...lbrief-rondom-distributie-van-jodiumtabletten
"Dinsdag 8 maart heeft minister Schippers (VWS) de Tweede Kamer geïnformeerd over de distributie van jodiumtabletten in de nieuwe (grotere) voorbereidingszones. De minister heeft opdracht gegeven om samen met de betrokken partijen een distributie- en implementatieplan op te stellen"
Dus eigenlijk gebeurt er nog helemaal niets, daar gaan we
nu pas kijken of we misschien een plan voor kunnen bedenken
ik snap het wel hoor, Mvr schippers wilde de pillen voor zichzelf houden, en eventueel om ook leuk sociaal naar het buitenland te kunnen opsturen als daar wat gebeurt
dat staat zo leuk
Vervelend wel voor haar is dat zij ze helemaal niet mag nemen want boven de 40 moet je lawaaien ( kom ik zo even op terug, want als ouder persoon ben ik over die stelling best wel ( om het nog netjes te zeggen ) verbolgen !!!!!!!!!!!
-ingeval van een straling ongeluk dient men de pil zo snel mogelijk in te nemen en wel binnen 4 uur, maar liefst voor dat besmetting een fijt wordt, en daarna elke dag tot ......
mja, ik snap dat je dan nu pas
( als blijkt dat Belgie niet helemaal optimaal is en de mensen beginnen te morren)
je een plan gaat bedenken
in goed Nederlands heet dat "als het kalf verdronken is, dempt men de put " je kan veel van de politici zeggen, maar niet dat ze niet volgens oud hollandse traditie werken.
Ik wens ze veel suc6 om als het fout gaat binnen 4 uur alle mensen in de 100km zone de pil te bezorgen
eerder zal Mvr schippers strakjes na de ellende 4,1 miljoen pillen voor haar alleen hebben
Nu even terug naar dat leeftijd ge L*L, en dit maakt me echt WOEST WOEDEND EN ZIEDEND
een algemene mening van veel politici
"Het gaat in de eerste ringen om mensen tot 40 jaar en zwangere vrouwen (voor het ongeboren kind). Boven een leeftijd van 40 jaar bestaat er op basis van wetenschappelijk onderzoek geen meerwaarde van het slikken van jodiumtabletten"
Wat bedoelen ze daar hoofdzakelijk mee ,Dat mensen boven de 40 :
-Gezien de leeftijd immuun zijn geworden voor opname in de schildklier ?
-Dat die toch al kanker hebben dus het maakt niet uit ?
-Dat vanwege de pensioenen, die beter dood kunnen gaan en liefst eerder ?
-zo ziek worden van een jodium pilletje dat het beter is dat ze dood gaan ?
-die eigenlijk zowel op de arbeidsmarkt weg moeten als mede dat ze toch al oud zijn en dement ?
wat ze eigenlijk bedoelen is het volgende
Als je besmet raakt, dan heb je niet gelijk morgen schildklier kanker
dat duurt een tijd en kan, voor het fataal wordt, jaren duren.
Ja zeker kinderen tot zeg maar 18jaar lopen meer risico
En voor die ouwe L*L ach als die na 10 of 20 jaar creperend dood gaat, was het toch al zijn tijd
en tot slot
De overheid adviseert pas in te gaan nemen als zij zeggen dat het moet
ehhhhhhhhhhhhhhhhhh, ja hoor, dat hebben we gezien in april 1986 ( om van andere gevallen nog maar te zwijgen)
als overbodige ouwe niet voor pillen in aanmerking komende L*L, zeg ik uit ervaring,
geloof ze niet, vertrouw ze niet
tegen de tijd dat zij gaan melden, is het veel te laat
al was het maar omdat:
-ze eerst moeten vergaderen of ze het wel zullen melden om geen paniek te veroorzaken
- ze eerst zeker willen weten of er wel iets aan de hand is
-omdat de beslissingen gewoon standaard tijd kosten en er hiervoor geen strak protocol bestaat bij de overheid
-omdat ze dan ook eerst willen weten waar heen de wind waait, of dat wel hun kant op is
-ohhhhh ja EN omdat net zoals bij eerdere rampen, het draaiboek - zoek is / niet bijgewerkt / de gene die de sleutel heeft niet bereikbaar was
Mijn tip ??? zodra je jezelf op de hoogte hebt gesteld, zodra je gevoel zegt dat het fout is, slikken die hap
Een stukje uitgebreid leesvoer mensen ...............
http://www.gmed.nl/schildklier-en-nucleaire-ramp/
en voor de mensen die wat technischer willen inlezen
Thyroid Cancer in Ukraine and Belarus after the Chernobyl
http://www.bmub.bund.de/fileadmin/b...ation/pdf/schriftenreihe_rs668_appendix10.pdf