Hier is nog voldoende voorraad : Two Cows Volle Melkpoeder 900GR
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zo zie je maar
Wij hebben het echt als PREP en BARTER in huis en in de uitrustingen
hier een voorliefde voor de Two Cows 400gr blik, goede volle melk ( voor zo ver als je dan van poeder melk houd dan he )
+/- € 10.-- kilo
iets korter houdbaar ( vet ) (maar de test voor zwaar over datum loopt nog)
Bekijk bijlage 1359
Dat is volgens mij ook zo @Superdeboer . In blik zal het zuurstofvrij zijn verpakt, wellicht in een 100% stikstof atmosfeer. Zuurstof kan nauwelijks door metaal heen diffunderen, dus zal de inhoud niet of nauwelijks oxideren/verzepen dooor contact met zuurstof. Ik twijfel er zelf niet aan, dat melkpoeder zo zelfs na tientallen jaren koel opgeslagen nog bruikbaar is. Het smaakt dan misschien naar een oma-koe, maar zelf zijn we dan ook al opa!Ben heel benieuwd naar de zwaar over de datum test. Inmiddels een (kleine) 10 jaar later zou een aardig beeld opleveren.
Ik stuitte op dit oude topic op zoek naar info over melkpoeder. Het verbaast me dat de houdbaarheid zo'n issue is. Als het aangebroken is kan ik me er wat bij voorstellen. Maar gortdroog poeder dat in een afgesloten blik zit? Zou naar mijn gevoel toch vele jaren na de THT nog veilig te nuttigen moeten zijn?
Zeer zeker, in een zak is het veel gevoeliger voor zuurstoftoetreding. Ik heb het nog niet in zakken gekocht, maar de prijs maakt dat wel interessant. Misschien vul ik mijn voorraad nog wel eens aan daarmee, maar het spul zou dan meteen met een overmaat aan zuurstofabsorber (calciumchloride+staalwol) in een stevig tonnetje gaan.Ik denk dat het voor de houdbaarheid wel uitmaakt of het bij een molen of bakker in een zak gekocht wordt, of in een blik of zuurstofvrij zakje.
Grote glazen augurken-jampotten zouden m.i. niet slecht zijn, en dan het melkpoeder gewoon los gestort erin.Zelf eventueel opnieuw en in bepaa;de hoeveelheid verpakken voor langdurige opslag.
@will , wij zijn echte preppers voel ik aan, taai als leer en voor de duvel en houdbaarheidsdata nog niet bang...
Zouden onze kalveren dan zulke enorme troep voorgezet krijgen, vraag ik mij af, en zie oprecht kansen!
Bekijk bijlage 27962
Zijn er goedkopere opties dan deze? Maar dan wel in blik.
Misschien gezwicht voor mijn reclame?Waarom ben je op zoek naar melkpoeder? Wat is je motivatie?
Maar ze leveren helaas alleen maar binnen Duitsland.