Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Groeit ook echt helemaal niets meer in die kippenren.
Misschien een idee.Nee dat houden goed bij, geen grasspriet krijgt er een kans.
Het olifantengras achter in de hoek en de beukhaag houden ze ook kort tot waar ze bij kunnen.
Al het eten wat ik overhoud gaat ook naar hun, mooie kringloop, enkel wortelen houden ze niet van.
Misschien een idee.
Jou kippe ren eens halveren met een stuk kippengaas. De grond wat omwoelen met een riek. En wat graszaad in gooien.
Dan heb je straks weer groen en gezonde kippen.
Ik zeg niet dat jou kippen nu ongezond zijn . Maar een vrije uitloop kip heeft behoefte aan groen.Gezonde kippen??
Ik zeg niet dat jou kippen nu ongezond zijn . Maar een vrije uitloop kip heeft behoefte aan groen.
Het stimuleert ook de leg. En de kwaliteit van de eieren. ( zonder bloedluis bestrijdings middel in )
@Rataplan kun je niet gewoon wat plaggen gras ergens van meenemen ipv inzaaien ??
ook meelwormen schijnen goed voor kippen te zijn (hier in de stad woonde iemand die ze kweekte , maar ik weet niet of die het nog doet )
gr will
Het idee is volgens mij om voordat ze dat ene stuk echt kaal hebben ze weer op het andere stuk te laten. Met wat geluk heeft dat zich dan weer hersteld.
Grasmaaisels zijn slecht voor kippen.
Het maaisel is meestal af geslagen door de grasmaaier. De grasspritjes hebben plat geslagen snede waardoor ( gras ) sap loopt door de grote hoeveelheid dat een kip gaat eten gaat dat kleven in de krop en zo kan de kip verstikken. In haar eigen eten.