Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De laatste suggestie in dat artikel heeft een gratis optie. Nadat de mais geoogst is, blijven er altijd wel wat kolven en planten liggen die de combine niet naar binnen kreeg. Even wandelingetje met een emmer en gratis mais. Je zal inderdaad zelf moeten losmaken en grof hakken/malen, maar goedkoper lukt eigenlijk niet.@Rataplan dit zag ik zonet voorbijkomen , een link waar tips staan om kippen goedkoper te kunnen (bij)voeren , wellicht staan er tips bij
waar je wat mee kunt ?? (net zoals in je buurt informeren bij winkels/ bedrijven naar dingen als graan producten waar de verpakking van kapot is gegaan )
http://homegrownandhealthy.com/feed-chickens-on-a-budget/
gr will
De laatste suggestie in dat artikel heeft een gratis optie. Nadat de mais geoogst is, blijven er altijd wel wat kolven en planten liggen die de combine niet naar binnen kreeg. Even wandelingetje met een emmer en gratis mais. Je zal inderdaad zelf moeten losmaken en grof hakken/malen, maar goedkoper lukt eigenlijk niet.
Ik denk dat je met zo een graanmolen snel meel krijgt.
@Flos je kunt dat molentje instellen op hoe grof je het wilt hebben , ik heb er altijd graan mee gemalen voor meel
dat klopt , maar aan de achterkant zit een instelschroef om het grof in te kunnen stellen . Of het geschikt is om
mais heel grof te malen weet ik niet , maar ik heb het indertijd van een brouwer overgenomen , hij ''maalde '' (kraakte) er altijd zijn mais mee . Het is het molentje hieronder op de foto's
Bekijk bijlage 8476 dit is de stelschroef
Bekijk bijlage 8476 dit is de voorkant met de zwengel .
gr will
Mooie bakken @Rataplan,
Toen wij nog in Haarlem woonden hadden we op ons schuurdak rechthoekige specie kuipen staan met een laag grof grind er in, antiworteldoek en aarde, afwateringsgaten hadden we geboord op de scheiding grind en doek/aarde zodat er wel een laagje vocht in de bak bleef, waar hier en daar ook contact met de aarde was, maar het teveel dus kon weglopen.
Misschien een idee.
P.S. als je zaadjes van je brave Hendrik hebt.....
GreetZ,
Pjotr78
Zo het eerste deel is ingezaaid
Bekijk bijlage 8451