Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Snijbiet, biet en wortel zijn 2 jarige planten, 1e jaar energievoorraad = wat wij eten en 2e jaar zaad zetten. Mogelijk gaat de snijbiet langer mee als je bloemen er op tijd uit knipt.Ik ben weer van mijn snijbieten aan het eten, vorig jaar gezet. Ze hebben de winter overleeft en lopen weer uit. Nergens is bekend of het meerjarige groente is. Dus weer een test project erbij. Heb bloedmeel gestrooid rondom het bed om slakken te weren, tot een flinke regenbui heb ik de snijbiet voor mij zelf.
En in een oude hooibaal 2 aardappels geplant + plantuitjes, radijs, wortels en sla gezaaid laagje compost erover en zien of dit werkt. Volgens YT filmpjes wel en ook in stro.
Vol verbazing/verwondering aan het kijken/testen wat mijn uitgelopen aardappels in de kelder doen. Ze hebben wortel uitlopers gemaakt MET kleine aardappeltjes!! Ze liggen nu op bemeste grond in emmers en ben benieuwd of hier volwaardige aardappels aan komen. Ze hebben overigens geen loof (foto volgt, te langzame i-net)
Welke soort aardappelen heb post eens een foto.Mijn aardappelplanten willen maar langzaam groeien. Mijn zonnebloemen worden leeggezogen door twee verschillende soorten ongedierte. Ook krijgen ze te weinig zon, maar dat had ik ook wel verwacht. De zonnebloemen waren meer voor de leuk van de AH bloementuintjes. Aardappels ben ik wel teleurgesteld over :/