Rataplan
Mankinds only hope
Het beest zal eerst onwennig zijn vermoedelijk, maar als het dier honger krijgt zal het heus wel z'n tanden ergens in proberen te zetten.
Zouden we zelf ook doen uiteindelijk als de situatie ons daar toe dwingt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@frans81
1)Maar als velen uit die gevaarlijke steden naar het "platteland" trekken, dan wordt het daar ook vanzelf gevaarlijker.
2)Waar zou je überhaupt heen willen trekken als er echt stront aan de knikker is? Ik zie niet in waarom mensen dan de bossen in willen, alsof bij een NBC oorlog/ramp, alles in het bos, of over de grens gewoon koek en ei is.
3)Eten: Er groeit domweg niet genoeg (en dan ook alleen in bepaalde seizoenen) eetbaar spul, voor al die op drift geraakte mensen. Ook aan wild zit er echt niet genoeg in de Nederlandse natuur om zoveel monden te voeden.
4)Mocht jij iets hebben, wat een ander van je wil hebben, dan ga er ook maar vanuit dat je uiteindelijk mensen tegen gaat komen die wel over vuurwapens beschikken en er ook niet moeilijk over doen om ze te benutten. Tegenwoordig heeft immers bijna iedere tasjesdief al een blaffer op zak.
5) De vraag is of je dus wel op minder weerstand kunt rekenen op het platteland of in de bossen. Immers mensen aldaar zijn vaak minder individualistisch ingesteld als wat menigeen denkt. Vaak groeperen deze mensen zich, voelen zich namelijk verbonden met elkaar, komen voor elkaar op etc., daar sta je dan als vreemdeling in een vreemde omgeving tegenover een groep die elkaar en het gebied kent
Maar, natuurlijk moet eenieder doen wat hem zelf goeddunkt, ligt natuurlijk ook aan de soort shtf. Ik persoonlijk denk gewoon dat je je in veel gevallen juist kwetsbaarder opstelt, als je gaat rondzwerven en je je in gebieden op gaat willen houden waar anderen in het voordeel of de baas zijn
Mbt die wilde dieren (uit de dierentuin) waar men het hier ook in dit topic over heeft...
Als die voor gevaar en/of doden onder mensen en vee zouden zorgen, dan is zoiets toch slechts een minimale "collateral damage" in geval van een echte shtf? Persoonlijk denk ik, dat die paar los geraakte gevaarlijke "wilde" beesten, al heel snel aan hun einde zullen komen.
Je zou nog verbaasd zijn hoe wild die dieren nog zijn ... instinct verdwijnt nu eenmaal niet zo gauw.@Larik, ben het wel met je eens.
@Roel, zouden die grote wilde dieren uit de dierentuin nog wel wild zijn ? Zwaar getraumatiseerd rondjes lopen in je kooi en als dan de deur opengaat ben je ineens weer wild ?
En met wild bedoel ik dan dat het dier op jacht gaat in de bossen en op de heide.
Verder stel ik voor dat we afstappen van de term shtf, want die zegt niets. Vermeld gewoon een situatie: kernoorlog, overstroming, orkanen, sharkenado's, niberu etc.
Er zijn zoveel dat ze zelfs al in Brasschaat moeten komen wonen!Het nadeel van Nederland is.
Dat er te veel Hollanders zijn.
Je zou nog verbaasd zijn hoe wild die dieren nog zijn ... instinct verdwijnt nu eenmaal niet zo gauw.
http://www.knack.be/nieuws/planet-e...n-zoo-van-antwerpen/article-normal-69299.html
Er zijn zoveel dat ze zelfs al in Brasschaat moeten komen wonen!
Als ik kijk naar voorbeelden van shtf situtaties in andere landen, dan heb ik daaruit geleerd dat plunderen niet in groepsverband gebeurd. Want dat zou betekenen dat die gasten zich georganiseerd hebben. Plunderingen komen voor, maar het is 'ieder voor zich' waarbij ze ook niet te beroerd zijn om elkaar te lijf te gaan. De meeste shtf duren niet lang, is de ervaring. Dus zullen winkels en boeren misschien, zijn de slachtoffers. De kans dat groepen plunderaars jou huis binnen vallen, is nihil. Tenzij je laat merken dat er veel te halen is natuurlijk....Wat al ze met een grote groep bij jou op visite komen opzoek eten ? Wat doe je dan ?
Sinds ik serieus ben gaan preppen, kijk ik met andere ogen naar shtf situaties in de wereld. Ik probeer er van te leren. Ook heb ik me meer verdiept in de hongerwinter. Al is dat geen garantie dat het ook altijd zo zal verlopen, het is een goede leerschool voor preppers.
@Krozax
Daar sla je de spijker op zijn kop! Je kunt je enigszins voorbereiden maar vervolgens hangt veel (alles?) af van "geluk hebben" (natuurlijk ook afhankelijk van de mate en de soort van shtf)
Wat als, wat als, wat als... het heeft geen nut, want het loopt toch weer anders.
Maar dat jezelf moet aanpassen aan de situaties die jou kant komen op waaien.
Dan nog moet je "het geluk" hebben dat die situaties überhaupt aan komen waaien.
Kort door de bocht, als dat kernwapen 3 blokken verder valt, als die grote chemische fabriek waar je werkt ontploft, als 3 mannen met AK's je overvallen, als een paar IS figuren de trein opblazen waar jij mee naar je werk gaat, als voor mijn part de "marsmannetjes" in je tuin landen én ga zo maar door, dan maakt het allemaal toch geen ... uit hoe je je hebt voorbereid en/of je firesteel wel in je BOB zit.
Met andere woorden, als je daar al geen geluk hebt, dan is het gewoon einde oefening.
Ja inderdaad en je aanpassen aan de situatiesNee, maatregelen nemen, voorbereidingen treffen en hopen dat het geluk aan je zijde is
Wat als, bestaat niet!
Wat ik altijd nog het opvallends vind is dat er mensen zijn die altijd aangeven "ach het gaat niet fout". Ansich geloof ik ook niet dat het de komende 5 a 10 jaar mis gaat. Maar mensen de denken dat het de komende 30 a 40 jaar niet mis gaat zijn in mijn ogen aardig naief.
Het is statistische gezien al veel te lang goed. Maar verder denk ik dat je prima kan preppen in Nederland.