Changing the Mindset
Last (wo)man standing
Slecht land voor een prepper? Hangt natuurlijk af wat je doelstellingen zijn. Ik vind het ideaal allemaal. Mensen gooien nog genoeg geld op straat zodat ik het kan oprapen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Het is al mis En goed ook
Alleen nog niet zo mis dat je je prepper vooraad moet gaan gebruiken / beschermen !
En je al je Skills nodig hebt om er iets van te maken .
Mis is het helaas al een hele tijd
Uiteraard heb je hier een punt. Echter doel ik dus oo een shtf. Echter juist door wat jij ook al zegt, is het verbazend dat veel mensen nog steeds oogkleppen op hebben.
Ik ben al van de stad weg en ergens anders gaan wonen..Nog te druk in mijn opinie. In ieder geval ben ik wel zo goed als voorzien van eiegn water en voedsel.Hallo allemaal, ik heb een vraag voor jullie.
Ik zelf denk dat Nederland echt onveilig wordt in een langdurige shtf .. Nederland telt sinds 29 feb 17,090,000 inwoners. Ik weet nog goed dat er nog maar 15 miljoen waren en dat vond ik al heel erg veel mensen. Buiten dat heeft Nederland heel weinig natuur gebieden.
Mijn vraag is wat vinden jullie van Nederland door de ogen als prepper ?
Wat vinden jullie de negatieve kant(en) en wat vinden jullie de positieve kant(en) om als prepper in Nederland te leven ?
Hallo allemaal, ik heb een vraag voor jullie.
Ik zelf denk dat Nederland echt onveilig wordt in een langdurige shtf .. Nederland telt sinds 29 feb 17,090,000 inwoners. Ik weet nog goed dat er nog maar 15 miljoen waren en dat vond ik al heel erg veel mensen. Buiten dat heeft Nederland heel weinig natuur gebieden.
Mijn vraag is wat vinden jullie van Nederland door de ogen als prepper ?
Wat vinden jullie de negatieve kant(en) en wat vinden jullie de positieve kant(en) om als prepper in Nederland te leven ?
Het nadeel van Nederland is.
Dat er te veel Hollanders zijn.
Voedsel droppings voor noord Nederland eind WOII waren toch echt boven de weilanden net buiten de steden. In de stad kunnen die grote pakketten wel eens dwars door een dak storten.Als je in NL wilt blijven zul je je toch moeten aanpassen aan de omgeving. Dit zal in de meeste gevallen stedelijk gebied zijn.
Denk dat de meeste "preppers" teveel buitenlandse sites bestuderen. Stedelijk gebied kan ook voordelen hebben. Denk aan eventuele voedsel droppings. Deze zullen niet gedaan worden boven weilanden. Verder is het voor leger eenheden veel gevaarlijker stedelijk gebied in te trekken dus de kans is dan groot dat je omsingeld word i.p.v. dat je onder de voet gelopen word. Hoewel een omsingeling ook niet fijn is, is het toch minder erg dan dat ze de stad intrekken en de boel kunnen uitroeien etc.
Maar elk voordeel heeft een nadeel. Als je de voor en nadelen in kaart hebt gebracht dan kun je je pas goed voorbereiden.
Hallo @Korgzax,
Terechte vraag. Preppen kun je in elk land, maar de vraag is in hoeverre het daar zinvol is. Dit hangt vervolgens weer af van de ernst en vorm waarin het SHTF scenario zich aandient. Om nog maar te zwijgen van wat men onder 'preppen' verstaat. Kortom, met al deze variabelen zal het in dergelijke topics (zoals blijkt) altijd 'theorycrafting' blijven.
Maar goed, my 2 cents:
Ik denk dat je geen energie hoeft te steken in werkelijk ernstige SHTF scenario's zo lang je in Nederland woont. Dat is vervelend en geruststellend tegelijk. Met 'ernstig' bedoel ik dan alle scenario's welke in korte tijd resulteren in massale sterfte onder de bevolking en waarin alleen het recht van de sterkste geldt. Dit soort rampen overleef je (als gemiddelde softie-prepper zoals ik) alleen door in geografische isolatie te leven (en dat is geen hutje op de Veluwe of in Oost-Groningen). En dergelijke isolatie is nu precies wat Nederland niet te bieden heeft. Natuurlijk zullen er altijd een paar (die sterkste namelijk) overleven, maar dat zullen niet de preppers zijn. Deze selectie gebeurt hierbij namelijk niet o.b.v. voorbereiding (lees preppen) maar o.b.v. dierlijk instinct en en wat geluk. Dit heb je, of dit heb je niet. En of je het hebt weet je pas als deze pleuris uitbreekt. De overige 99% (of meer) sterft.
Voor alle minder ernstige scenario's (en dat zijn er m.i. voor onze landje slechts 2) is het in het ene geval bijzonder onhandig om in Nederland te wonen en in het andere geval niet relevant:
De meest voor de hand liggende bedreiging voor onze Lage Landen is de zee. Bij slechts 1 meter stijging van de zeespiegel staat 85% van Nederland onder water. Het voordeel is dat dit waarschijnlijk een actueel probleem voor onze kinderen gaat worden, niet voor ons. Beste prep in dit opzicht: t.z.t. verhuizen naar hoger gelegen grond.
Het tweede minder ernstige scenario is een economische en monetaire ineenstorting zoals nu in Venezuela. Kijk hiervoor bij de sectie economie op deze site. Als dit gaat gebeuren maakt het niet uit waar je woont want deze crisis zal wereldwijd zijn. Hier kun je WEL effectief voor preppen en zal niet per se het recht van de sterkste gelden maar veel meer het recht van de slimste (lees hij/zij die zich schoolt en navenant voorbereidt).
FiatCurrency.
Als ik in mijn eentje of enkel met mijn gezinsleden moet overleven, dan weet ik zeker dat me dat niet lukken. Ongeacht hoeveel ik me ook voorbereid.