Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Heb nu een aantal Ford Sierra's staan waarvan ik er een ga ombouwen naar een verhoogde 4x4 (Range Rover onderstel of Chevy S10 4x4). Mijn nieuwste aanwinst is een Sierra P100-II. Die op de foto is niet de mijne, maar gaat om de illustratie. Het is een mechanische 1.8TD, ga de motor onderhanden pakken met een andere turbo, grotere dieselpomp (Transit), een intercooler en moet nog even uitzoeken of ik andere verstuivers erin zetten kan, verder uiteraard direct nieuwe waterpomp en de 2 distributieriemen (jammer genoeg geen ketting). Het ding is 2WD, maar ik ga hem toch een cm of 5 verhogen en komen er M+S offroad bandjes op stalen velgen op.
Heb dus straks een aantal betrouwbare keuzes die makkelijk zelf te repareren en onderhouden zijn
Kom ik aanzetten met mijn verlaagde golf 2 gelukkig hebben wij de fiets nog. Het plan is wel om de golf op origineel onderstel te zetten
En ik ben aan het kijken naar een skoda yeti 4x4
Yeti vond ik qua model ook een aantrekkelijke auto, wel prijzig en absoluut niet zuinig.
Beste @leemster als je graag mag knutselen kan je stukjes vergane plaatwerk er uit snijden er nieuwe stukjes in lassen, het plaatwerk afwerken met smeertin, en geheel strak maken, de binnenkant goed behandelen tegen roest, grondverf en afspuiten.Tja zuinigheid is niet mijn probleem ikga met de fiets naar werk (8min)
Maar om het juiste model te vinden, voor het juiste geld is erg moeilijk, ik zal nog even moeten wachten tot de prijzen zijn gedaald. ik wil niet de golf moeten verkopen, zodat ik een andere auto kan kopen. nee, dat schatje blijft lkkr mijn zondag breekijzer.
ja dat is ook het plan zodra ik mijn yeti heb dan schors ik deze en ga ik hem helemaal opknappen.Beste @leemster als je graag mag knutselen kan je stukjes vergane plaatwerk er uit snijden er nieuwe stukjes in lassen, het plaatwerk afwerken met smeertin, en geheel strak maken, de binnenkant goed behandelen tegen roest, grondverf en afspuiten.
Als na een tijd de verf goed is uitgehard het lak polijsten, waar door hij glimt als een spiegel.
Een rvs uitlaat laten maken en je hebt een wagen voor het leven.
Ik denk dat je best waardevolle tips van me kan krijgen @leemsterja dat is ook het plan zodra ik mijn yeti heb dan schors ik deze en ga ik hem helemaal opknappen.
ophanging, uitlaat en klein motorische dingen doe ik zelf maar het blok en versnellingbak laat ik reviseren.
gelukkig is hij op motorkap en een klein plekje bij de voor ruitenwisser na roest vrij.
Tja zuinigheid is niet mijn probleem ikga met de fiets naar werk (8min)
Maar om het juiste model te vinden, voor het juiste geld is erg moeilijk, ik zal nog even moeten wachten tot de prijzen zijn gedaald. ik wil niet de golf moeten verkopen, zodat ik een andere auto kan kopen. nee, dat schatje blijft lkkr mijn zondag breekijzer.