• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Op de scooter naar Polen voor SC3

V

Verwijderd lid 5818

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
https://www.preppers-shelter.nl/threads/polen-sc3-18-21-april-2025-shtf-kamperen.6234/#post-148017

Ik heb te lang in angst geleefd en ben er achter dat het ook zomaar voorbij kan zijn.

Beter proberen en falen, dan blijven dromen! Ik wil niet meer in angst leven. Het altijd berekenen en voorbereiden, maar net niets doen. Ik kom daar liever gebroken aan. Angst is niet logisch, dat zijn dingen in vrees bedenken die nog niet zijn gebeurt. 1000 berekeningen en niets ervaren.

1000 berekeningen en gedachten, en doe niets omdat het nog veilig is.... Ik regel het wel, ik zorg wel voor jullie, ik ben er wel... en wat ik wil doe ik nooit! Ik leef niet voor mijzelf! Altijd voor een ander, altijd opofferen en steeds meer kwijtraken. Altijd dromen dat ik een eigen leven mag hebben.

IK BEN NIET AFHANKELIJK!

Laatst bewerkt door een moderator:
Vol vertrouwen in het blokje en zelf gesplitst, 63cc wat er nu onder zit.

Ik zou nu verstand op nul kunnen zetten en gaan tunen.

https://www.preppers-shelter.nl/threads/polen-sc3-18-21-april-2025-shtf-kamperen.6234/#post-148017

Ik heb te lang in angst geleefd en ben er achter dat het ook zomaar voorbij kan zijn.

Beter proberen en falen, dan blijven dromen! Ik wil niet meer in angst leven. Het altijd berekenen en voorbereiden, maar net niets doen. Ik kom daar liever gebroken aan. Angst is niet logisch, dat zijn dingen in vrees bedenken die nog niet zijn gebeurt. 1000 berekeningen en niets ervaren.

1000 berekeningen en gedachten, en doe niets omdat het nog veilig is.... Ik regel het wel, ik zorg wel voor jullie, ik ben er wel... en wat ik wil doe ik nooit! Ik leef niet voor mijzelf! Altijd voor een ander, altijd opofferen en steeds meer kwijtraken. Altijd dromen dat ik een eigen leven mag hebben.

IK BEN NIET AFHANKELIJK!

Ik heb hier in Polen een paar vrienden uit Helmond op bezoek gehad, die op de fiets zijn gekomen. Die hebben ruim 2 weken over de tocht gedaan. Maar die hadden dat heel goed voorbereid met goede fietskaarten en etappes per dag gepland van de ene overnachtingsplek naar de andere.
Het is zeker niet de goedkoopste manier van reizen, gezien de overnachtingskosten.

Bij mij is deze gedachte opgekomen om echt op avontuur te gaan, dus geen planning en overnachtingen gaan regelen. Dat zal dus deels wildkamperen worden en flink afzien. De planning was oorspronkelijk naar een rally in de Ardennen, maar dat valt in een ongelukkige periode.

Knap hoor. Houd er wel rekening mee dat je ook nog weer terug moet naar NL.
Tenminste, ik neem aan dat je met de scooter naar Polen gaat.
Ja, het kan flink afzien worden.
Maar zorgen dat je weet waar je langs wilt rijden, dat je weet waar je kunt tanken en dit aankruisen op de wegenkaarten, dat je weet waar campings of hostels liggen en dit aankruisen op de kaart en de adressen opschrijven in een notitieboekje.
Die zul je wel eens nodig zijn om eens lekker op te frissen of als je denkt 'ik heb toch echt een goed bed nodig deze nacht', dan heb je wat op de kaart staan.

Knap hoor. Houd er wel rekening mee dat je ook nog weer terug moet naar NL.
Tenminste, ik neem aan dat je met de scooter naar Polen gaat.
Ja, het kan flink afzien worden.
Maar zorgen dat je weet waar je langs wilt rijden, dat je weet waar je kunt tanken en dit aankruisen op de wegenkaarten, dat je weet waar campings of hostels liggen en dit aankruisen op de kaart en de adressen opschrijven in een notitieboekje.
Die zul je wel eens nodig zijn om eens lekker op te frissen of als je denkt 'ik heb toch echt een goed bed nodig deze nacht', dan heb je wat op de kaart staan.

Vorig jaar ben ik (opnieuw) lid geworden van de SRV, wat in dit geval staat voor Stichting Vrije Recreatie, ook wel bekend van "kamperen bij de boer". Ik meen dat het lidmaatschap 15 euro/jaar kost.
De aangesloten minicampings bevinden zich hoofdzakelijk in Nederland, maar ook in de buurlanden zijn er heel wat te vinden.

De overnachtingskosten zijn er behhorlijk wat lager dan van reguliere campings, al is wildkamperen natuurlijk het goedkoopst, zij het meestal niet toegestaan.

Mogelijk behulpzaam bij het plannen van een scootertocht naar Polen.

De vrienden uit Nederland die mij in Polen bezochten, hadden verschillende overnachtingsadressen via de "Vrienden op de fiets" vereniging.
Of die vriendelijkheid zich ook uitstrekt tot scooterrijders weet ik niet. Loont wellicht om daarnaar te informeren.

Houdt er bij het plannen van een route naar Polen wel rekening mee, dat er heel wat fietsroutes zijn, waar niet "gebromd" (met verbrandingsmotor aangedreven 2-wieler) mag worden. Daar zal je soms op bepaalde stukken een alternatieve route voor moeten vinden.

Ben wel bemieuwd naar de gemaakte kosten voor brandstof in berhouding tot het nemen van bus trein of vliegtuig. Ondanks dat een scooter redelijk zuinig zal rijden, moet je af en toe best veel omrijden omdat je niet op de snelweg kan, vaker stoppen en dus optrekken en flink wat meer bochten nemen wat het verbruik niet ten goede komt, + extra bagage...

ik wens je wel heel veel plezier toe, avontuur van je leven, mooi man gewoon doen, anders misschien de rest van je leven spijt.

Terug
Bovenaan