F
frans81
Gast
Zoek voor de gein eens op hoeveel mensen jaarlijks ziek zijn of dood gaan door welvaartsziekten.
Het ene na het andere wetenschappelijke bewijs wordt geleverd waaruit blijkt dat onze westerse levensstijl daar debet aan is. Waarom wordt dat gebagatelliseerd met de woorden "ach, tegenwoordig ga je overal dood aan" en "ja maar ik wil wél ook een beetje kunnen genieten!", maar is iets als lyme een reden om niet of nauwelijks meer de bossen in te gaan?
D'r is een tsunami aan bewijs van de schadelijkheid van allerlei plastic troep, pesticiden, giftige stoffen in verzorgingsproducten en ga zo maar door, voor zowel mens als milieu, maar naast een keer een kek waterflesje kopen en roepen hoe erg het allemaal is verandert er bijster weinig.
Persoonlijk vind ik het helemaal niet zo gek als iemand wil leven in harmonie met de natuur, gezond eet, gezond beweegt, en daarbij een verhoogd risico op lyme heeft.
Ik vind het dan weer gek dat het wel als acceptabel gezien wordt om de aarde en je eigen lijf te vervuilen, om vervolgens de bossen te vermijden omdat je dan wellicht een teek krijgt en die teek wellicht besmet is met lyme, en wellicht die besmetting overbrengt.
Wil ik daarmee bagatelliseren? Zeker niet! Ik denk echter wel dat het geen kwaad kan eea in de juiste context te plaatsen.
Zoals jij het nu brengt en vanuit dat perspectief heb je natuurlijk helemaal gelijk .
Het is ook zo . IK ben een Natuur mens en vertoef heel graag in de bossen . Ik voel mij er Thuis en ik krijg er rust .
Wat wel bleek is dat ik door die twee gevallen in de Familie , er ineens een overdreven en andere kijk op kreeg .
Ja pfff , ik durfde bijna niet meer .
We liepen een keer met de Diepzoekers ( Metaaldetectors ) in Duitsland door een gebied en ik had er tig in mijn Fisher Gemini 3 liggen .
Mijn broek zat vol en ik werd er gewoon paranoia van . We zijn ook meteen vertrokken .
Ook geef ik toe dat de Media een hele bijdrage levert aan mijn gevoel en manier van denken .
Ik moet er dus weer een heel andere kijk op zien te krijgen en er mee leren omgaan .
Ik vertoef nog wel in de bossen, maar ik vermijd gebieden met veel Gras onder de loofbomen .
In Naaldboom gebieden lijkt het minder , " LIJKT " .
Maar desondanks ben ik toch nieuwschierig wat zulke mensen als oplossing hebben tegen de Vele Teken her en Der .