J
jobs
Gast
Foto's! Foto's!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@NielsMijn keuze is gemaak afgelopen nacht na uren zoekwerk,
wat het beste is, en waar goedkoop, enz.
Ik heb nu 3 x een Baofeng GT-3TP (mark 3) onderweg, met 3 extra accu's.
Een UV-3Rplus.
En 4 x een Nagoya NA-771 antenne SMA-F.
Duplex repeater kabel.
Progammeerkabel Baofeng.
Progammeerkabel Yeasu VX7r.
1x Nagoya NA-771 SMA-M (voor de Yeasu).
Ik wil nog een extra accu voor de UV-3Rplus, maar nog niet goedkoop genoeg gevonden.
Overigens niks bij Ali besteld, EBay was stukken beter qua deals.
Dat word over een paar weken dus flink testen.
Misschien zijn er tegen die tijd meer gegaadigden die e.e.a. willen testen.
@Niels en @lichtje @easy @hans013Hallo @RockyFlats , het klopt dat er meerdere geïnteresseerden zijn.
Ik kom net van PSM Vlaanderen, en daar hebben @lichtje , @easy en ik nog een test gedaan met wat portofoons.
De overbrugde afstand gaat @lichtje nog bekijken op zijn GPS log, maar het werkte verrassend goed.
Een SWR meter is idd leuk voor vaste antennes waar je de staande golf op moet afstellen.
Bij die opschroef dingen gaat dat niet, maar kan je wel een verkeerde antenne er uit pikken natuurlijk.
Een vaste antenne aan de schoorsteen van mijn huis wil ik ook nog.
Genoeg interesse. Een simplex repeater wil ik ook nog, en een mobile zender, wellicht in de auto...
Maar vanmiddag hebben we al gezegd dat we binnenkort een test gaan doen, sowieso met @lichtje .
Wie mee wil doen doet mee. Helaas zitten wij beide alles behalve in de randstad,
maar dat zal vast loslopen.
Ik ga zeker even verder Googlen op de SWR meters.
Op de kaart zie je een blauwe lijn dat is de route die @Niels en ik hebben gelopen (bijna 10 KM).
Ik had zelf een Motorola GP380 als portofoon, op een gegeven moment had ik slecht
bereik, maar met wat tips van @Niels ging het weer goed. Maar in de bebouwde kom ging de kwaliteit
toch wel achteruit..
http://travel.jrstudios.nl/portofoontest/
is de locatie van @easy
Edit: Oh ja, we hebben op PMR getest
@Niels Sorry voor de late reactie... Het warme weer heeft hier kennelijk geen beste invloed op de grijze cellen...@RockyFlats
We kunnen als we aan het testen zijn uitgepeild worden, of de repeater...
Misschien leuk om eens een lijst hier te plaatsen wat waar zit op het gehele frequentie spectrum.
Als ik wat leuks vind post ik dat.
Die powerbank lijkt inderdaad leuk. Plaats je onbeveiligde cellen er gewoon in?
Ik bedoel, de porto beveiligd ook de Li-ion in de porto zelf, dus ook deze cellen.
Goede opladen, en hupsake. Ik houd het in mijn achterhoofd, maar de uitgaven staan nu even stop.
Voorlopig ben ik ook druk en heb ik hele andere dingen aan mijn hoofd.
De porto's zijn ook (nog lang) niet binnen, dus het testen gaat nog wel even duren (voor mij).
Maar een keer een fatsoenlijke test lijkt me zeker een goed idee.
We moeten er dan eigenlijk een rapport van maken, met een lijst met omstandigheden.
Aantal km, zichtverbinden, open veld, bebouwing, heuvel, enz. enz.
@RockyFlats
We kunnen als we aan het testen zijn uitgepeild worden, of de repeater...
@RockyFlats Die powerbank lijkt inderdaad leuk. Plaats je onbeveiligde cellen er gewoon in?
Ik bedoel, de porto beveiligd ook de Li-ion in de porto zelf, dus ook deze cellen.
Goede opladen, en hupsake. Ik houd het in mijn achterhoofd, maar de uitgaven staan nu even stop.
@RockyFlats
Maar een keer een fatsoenlijke test lijkt me zeker een goed idee.
We moeten er dan eigenlijk een rapport van maken, met een lijst met omstandigheden.
Aantal km, zichtverbinden, open veld, bebouwing, heuvel, enz. enz.