Momenteel ziet er uit als bovenstaand.
Ik zit nog op onderdelen te wachten.
Er komt een aansluiting op voor de solarkabel, hufter proof, en + en - kunnen niet omgewisseld worden.
Het knopje links van de laadregelaar is om de inverter aan te schakelen, en de led er onder is de controle-led of deze aan is.
De stopcontacten heb ik nog niet dus, maar komen een paar fraaie exemplaren in met klapdekseltjes.
Ook komt er nog een dubbel 12V stopcontact (sirarettenaansteker geval) welke beide individueel 20A kunnen leveren straks.
De 2 rechter knopjes van de bovenste rij schakelen de 2 USB opladers met elk (lekker nutteloos, maar ik had ze) een digitaal metertje.
De 3 linker schakelaartjes doen nog niks, maar 2 er van gaan vermoedelijk gebruikt worden om de 12V uitgangen te schakelen (middels relais uiteraard),
en de linker misschien voor ventilatie van de behuizing middels ook een thermostaat.
In eerste instantie dacht ik dat zich nog behoorlijk wat warmte kon ontwikkelen, dus heb wel ventilatortjes en roostertjes onderweg, thermostaat, enz...
Misschien maak ik het er ook in, maar dan moet ik eerst eens testen met de inverter onder belasting.
Ook gaat de 12V uitgang van de laadvortroller straks relais schakelen die de boel uitschakelen als de spanning te laag word ter bescherming van de batterij.
Dit zit ingebouwd in de laadvontroller, dus maak er dankbaar gebruik van.
Het vermogen loopt dus niet (of eigenlijk nooit) via de laadcontroller meer over de relais. De laadcontroller mag maar 10A leveren.
De 2 knoppen rechts onder zijn om dit te by-passen ten tijde van SHTF en je moet en zal je laatste portofoon opladen (of verzin wat).
Op stand 1 = via laadregelaar, stand 2 = (potverdikkie zulke woorden mag je hier niet gebruiken)-it, doorgaan.
Ook wil ik nog een kabel naar mijn auto kunnen leggen.
Iets verzinnen met 2,5 mm2 ofzo.
In de auto heb ik een 27MC en hieraan kan ik een externe antenne hangen. Het is wel leuk als ik hiermee zit te spelen dat de autoaccu ook bijgeladen kan worden.
Denk aan een dikke diode er tussen dan zodat de autoaccu niet gaat leveren aan de powerbox.
De voltage drop neem ik voor lief, dat is niet zo'n punt, eerder wenselijk in deze situatie.
Als iemand graag een schema wil dan wil ik dit best maken
.